ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ریزش قابل توجه قیمت توکن ZK پس از توزیع رایگان

2024/06/18
17:51
47

بر اساس داشبورد ارائه شده توسط شرکت معتبر تحلیل بلاکچین نانسن،  تنها 30 ساعت پس از توزیع رایگان توکن بومی پروژه zkSync، بیش از 71 درصد از 10,000 آدرس برتر اقدام به فروش کامل یا بخشی از توکن‌های خود کرده‌اند.

نانسن در گزارش خود از این فروشندگان با عنوان "فروشندگان برون‌فروشی" (Jeet Sellers) یاد می‌کند.  بر اساس این گزارش، ۴،۱۱3 آدرس در ۳۰ ساعت گذشته کل دارایی ZK خود را به طور کامل فروخته‌اند که در مجموع به بیش از ۳۴۷ میلیون توکن می‌رسد. همچنین، ۳،۰۳۳ والت دیگر نیز بخشی از توکن‌های خود را فروخته‌اند که این رقم تقریبا ۱۵۰ میلیون توکن است.

تنها 28.5 درصد از کل دریافت‌کنندگان توکن ZK (2،854 آدرس از 10،000 آدرس برتر) تصمیم به نگهداری این توکن گرفتند.

تحلیلگران بازار بر این باورند که ارزش ذاتی (FDV) توکن ZK در مقایسه با سایر بلاکچین‌های لایه دوم اتریوم مانند استارک‌نت، پایین‌تر است و این امر می‌تواند دلیلی منطقی برای نگهداری این توکن باشد.  FDV  معیاری برای سنجش این است که آیا یک توکن بر اساس ارزش سایر توکن‌های مشابه، کم‌ارزش یا پر‌ارزش است. در زمان نگارش این متن، قیمت ZK معادل 0.2 دلار و ارزش کل در گردش آن 4.2 میلیارد دلار است.

گزارش منتشر شده توسط گردآورنده داده کوین‌گکو نشان می‌دهد که در 46 درصد از 50 توزیع رایگان بزرگ تاریخ ارزهای دیجیتال، قیمت توکن طی دو هفته به بالاترین سطح خود رسیده است. از میان 23 توکن در این گروه، 16 مورد تنها دو تا 14 روز زمان برده‌اند تا به اوج قیمت خود برسند.

هرچند این الگوی تاریخی، تضمینی برای سودآوری نیست، اما برخی از سرمایه‌گذاران ممکن است تمایل داشته باشند تا با انتظار تکرار این روند در 13 روز آینده، به مشاهده عملکرد توکن ZK بپردازند.


منبع : Cryptobriefing