ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تشدید مقررات ارز دیجیتال در کره جنوبی و بیم خروج گسترده سرمایه

2024/06/19
10:38
51

نگرانی از خروج گسترده سرمایه در پی تشدید مقررات حوزه ارزهای دیجیتال کره جنوبی، بازار را فراگرفته است.سازمان خدمات نظارت مالی کره جنوبی (FSS) در واکنش به شایعات اخیر مبنی بر حذف گسترده دارایی‌های دیجیتال از صرافی‌های داخلی، به شفاف‌سازی نقش خود پرداخته است.

در ۱۷ ژوئن، گزارش‌هایی منتشر شد که حاکی از دستور FSS به صرافی‌های ثبت‌شده نظیر Upbit، Bithumb و Gopax برای ارزیابی تعدادی از توکن‌های موجود در پلتفرم‌هایشان بود. این دستورالعمل همسو با «قانون حمایت از کاربران دارایی مجازی» است که الزامات سختگیرانه انطباق و ارزیابی‌های دوره‌ای توکن‌های لیست‌شده را اعمال می‌کند.

بر اساس این قانون جدید، صرافی‌ها ملزم به رعایت دستورالعمل‌های لیستینگ دقیق‌تر و ارزیابی مجدد توکن‌های موجود به صورت دوسالانه هستند. در این ارزیابی، قابلیت اطمینان نهاد صادرکننده توکن، تدابیر احراز هویت و حمایت از مشتری، زیرساخت فنی، استانداردهای امنیتی و انطباق با مقررات برای هر دارایی دیجیتال مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این قانون همچنین مجازات‌های سنگینی را برای عدم رعایت مقررات، از جمله حداقل یک سال حبس یا جریمه‌هایی معادل سه تا پنج برابر سود غیرقانونی به دست آمده، در نظر گرفته است. بیم آن می‌رود که با اجرای این بررسی‌ها، تا 600 آلتکوین با حذف از لیست مواجه شوند و این امر منجر به فروش گسترده ناشی از وحشت (panic selling) شود.

FSS ضمن تکذیب دخالت مستقیم در لیستینگ یا حذف دارایی‌های مجازی، بر نقش خود در تدوین استانداردهای لیستینگ تاکید کرد. این نهاد نظارتی اعلام نمود:

«مسئولیت مقامات مالی، بازرسی عاملان بازار دارایی مجازی است و ما مستقیما به بررسی دارایی‌ها نمی‌پردازیم. مشارکت اولیه ما در راستای ارائه پشتیبانی برای تدوین بهترین شیوه‌ها صورت گرفت، اما تصمیم‌گیری نهایی در مورد حذف یا ابقای دارایی‌ها بر عهده صرافی‌ها و انجمن دارایی‌های دیجیتال کره جنوبی (DAXA) خواهد بود.»

علاوه بر این، گزارش‌هایی حاکی از قصد FSS برای ایجاد یک بخش اختصاصی جدید برای حوزه مقررات‌گذاری ارزهای دیجیتال است. این بخش مسئول توسعه سیاست‌ها، نظارت‌های مقرراتی و ایجاد چارچوبی برای این صنعت نوظهور خواهد بود.


منبع : Cryptoslate