ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اداره کل مؤسسات مالی داکوتای شمالی، مجوز انتقال وجه صرافی  Binance.USرا لغو کرد

2024/06/19
10:42
48

سازمان نظارت مالی ایالت داکوتای شمالی (DFI)، در اقدامی قاطع، مجوز انتقال وجه صرافی Binance.US را باطل اعلام کرد. با این اقدام، Binance.US، شعبه آمریکایی صرافی بین‌المللی بایننس، به هفتمین صرافی در ایالات متحده تبدیل می‌شود که مجوز فعالیت خود را از دست می‌دهد.

خانم لیز کروس، کمیسر DFI، در تاریخ ۱۷ ژوئن اعلام کرد که شرکت خدمات تجارت بام (BAM Trading Services)، که با نام تجاری Binance.US فعالیت می‌کند، با الزامات قانونی انتقال وجه در این ایالت مطابقت نداشته است.

طبق حکم لغو مجوز، سوابق محکومیت بایننس و مدیرعامل آن، آقای چانگ‌پنگ ژائو، در دادگاه فدرال به دلیل تسهیل غیرقانونی خدمات انتقال وجه و قصور در اجرای برنامه ضد پولشویی (AML)، به عنوان دلایل اصلی لغو مجوز ذکر شده است.

خانم کروس تاکید کرد: «آقای چانگ‌پنگ ژائو، به عنوان مالک و کنترل‌کننده اصلی بایننس، به تازگی به دلیل نقض قوانین ضد پولشویی فدرال مجرم شناخته شده است.»

حکم لغو مجوز صراحتا اعلام می‌کند: «پس از بررسی‌های انجام‌شده، کمیسر DFI به این نتیجه رسیده است که شرکت خدمات تجارت بام دیگر واجد شرایط دریافت مجوز انتقال وجه در ایالت داکوتای شمالی نمی‌باشد.»

Binance.US می‌تواند ظرف مدت ۳۰ روز نسبت به این حکم اعتراض خود را ثبت کند. در صورت عدم اعتراض، حکم مذکور در تاریخ ۱۷ ژوئیه ۲۰۲۴ لازم‌الاجرا خواهد شد.

با لغو مجوز Binance.US در داکوتای شمالی، این ایالت به جمع ایالت‌های آلاسکا، فلوریدا، مین، کارولینای شمالی و اورگان می‌پیوندد که پیش‌تر اقدام به لغو یا عدم تمدید مجوز انتقال وجه این شرکت کرده‌اند.

شایان ذکر است Binance.US هرگز موفق به دریافت مجوز در ایالت‌های نیویورک، تگزاس، ورمونت و هاوایی نشده است. علاوه بر لغو مجوز در داکوتای شمالی، وب‌سایت Binance.US اعلام کرده است که پذیرش کاربران جدید در ایالت‌های کنتیکت، جورجیا، اوهایو، مینه‌سوتا و واشنگتن نیز به طور موقت متوقف شده است.


منبع : Cointelegraph