ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شهروند تایوانی به دلیل شرط‌بندی روی انتخابات با پلتفرم Polymarket تحت پیگرد قانونی قرار گرفت

2024/06/19
10:52
52

بر اساس گزارش یک منبع خبری محلی در تایوان، دادستان‌های این کشور در تاریخ ۱۸ ژوئن علیه فردی به اتهام استفاده از پلتفرم شرط‌بندی مبتنی بر ارز دیجیتال «پلی‌مارکت» برای پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و مجلس قانونگذاری سال ۲۰۲۴ این کشور، اعلام جرم کردند.

متهم این پرونده که با نام مستعار «آقای چن» شناخته می‌شود، ضمن پذیرش شرط‌بندی روی نتایج انتخابات، از مزایای تعلیق پیگرد به دلیل عدم سابقه کیفری بهره‌مند شد. با این حال، وی ملزم به پرداخت جریمه نقدی گردید.

استفاده از Polymarket برای شرط‌بندی روی انتخابات تایوان

پلی‌مارکت یک پلتفرم شناخته‌شده در حوزه شرط‌بندی مبتنی بر ارز دیجیتال است. کاربران این سامانه می‌توانند روی رویدادهای مختلفی، از تصمیمات مهم مالی تا پیش‌بینی‌های سیاسی و اجتماعی، شرط‌بندی کنند.

طبق گزارش دادستانی منطقه شیلین، آقای چن مبلغی معادل ۴۷۲ واحد از استیبل‌کوین USDC را در پلتفرم پلی‌مارکت شرط‌بندی کرده بود که آقای کُوَه‌وِن‌جِه از حزب مردم تایوان، در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهد شد. همچنین، وی با مبلغ ۶۰ واحد USDC پیش‌بینی کرده بود که حزب دموکراتیک ترقی‌خواه (DPP) کرسی‌های بیشتری را در مجلس قانونگذاری به دست خواهد آورد.

تحقیقات جامع انجام‌شده نشان داد اقدامات آقای چن، نقض قوانین تایوان در خصوص استفاده از اینترنت برای شرط‌بندی روی نتایج انتخابات به شمار می‌رود. دادستان‌ها اعلام کردند که شرط‌بندی‌های وی که در بازه زمانی ۱۲ تا ۱۷ دسامبر ۲۰۲۳ صورت گرفته است، تحت قانون «استیضاح کارمندان دولت» که قمار بر نتایج انتخابات با حضور مقامات عالی‌رتبه دولتی را جرم تلقی می‌کند، تخلف محسوب می‌شود.

دادستانی با اشاره به پذیرش جرم توسط آقای چن و عدم سابقه کیفری وی، خاطرنشان کرد: «تحقیقات به این نتیجه رسید که شهروند چن با شرط‌بندی روی نتایج انتخابات ریاست جمهوری و معاون رئیس جمهور از طریق اینترنت، قانون مربوط به انتخابات ریاست جمهوری و معاون رئیس جمهور را نقض کرده است.»

با توجه به فقدان سابقه کیفری و پذیرش اتهام، دادگاه برای آقای چن حکم تعلیق پیگرد یک ساله صادر کرد. همچنین، وی ملزم به پرداخت جریمه نقدی معادل ۳۰,۰۰۰ یوان تایوان (تقریباً ۴,۰۰۰ دلار آمریکا) شد.

تشدید مقررات حوزه ارز دیجیتال در تایوان

دولت تایوان اخیراً اصلاحات سخت‌گیرانه‌ای را برای قوانین مبارزه با پولشویی (AML) به منظور مقابله با ریسک‌های تقلب و پولشویی، علیه شرکت‌های فعال در حوزه ارز دیجیتال پیشنهاد داده است.

طبق مقررات پیشنهادی، شرکت‌های داخلی و بین‌المللی فعال در حوزه ارز دیجیتال که در تایوان به ارائه خدمات می‌پردازند، ملزم به ثبت‌نام برای انطباق با قوانین مبارزه با پولشویی هستند. عدم رعایت این الزامات می‌تواند منجر به حبس تا دو سال و جریمه نقدی تا ۱.۵ میلیون دلار آمریکا شود.

اصلاحات مذکور شامل الزامات سخت‌گیرانه‌تر برای ثبت‌نام، مجازات‌های شدیدتر و همچنین دربرگیری حساب‌های واسطه پرداخت و حساب‌های دارایی مجازی است. در صورت تصویب این تغییرات، تخلفات به جرایم کیفری تبدیل شده و مجازات‌هایی نظیر زندان و جرایم نقدی سنگین را برای مجرمین به دنبال خواهد داشت.

شایان ذکر است، صرافی بایننس نیز اخیرا با اداره‌ی تحقیقات وزارت دادگستری تایوان و دادستانی منطقه تایپه برای رسیدگی به پرونده‌ی مهم پولشویی مرتبط با ارز دیجیتال به ارزش تقریبی ۲۰۰ میلیون دلار تایوان (۶ میلیون دلار آمریکا) همکاری کرده است. این رویداد نشان‌دهنده عزم جدی دولت تایوان برای ارتقای مقررات حوزه ارز دیجیتال و تشویق به خودتنظیمی در این صنعت می‌باشد.


منبع : Cryptonews