ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

اداره مالیات فدرال برزیل به دنبال شفافیت بیشتر در فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی است

2024/06/19
10:59
54

اداره کل درآمدهای فدرال برزیل (Receita Federal do Brasil) در راستای اطمینان از انطباق فعالیت صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی با قوانین محلی، به زودی اقدام به جمع آوری اطلاعات از آنها خواهد کرد. این خبر بر اساس گزارش ۱۸ ژوئن رویترز منتشر شده است.

اداره مالیات فدرال در نظر دارد نحوه تعامل صرافی‌های خارجی با ارائه دهندگان خدمات محلی را بررسی کرده و اطمینان یابد که این شرکت‌ها جزئیات مورد نیاز طبق مقررات وضع شده در سال ۲۰۱۹ را ارائه می‌دهند.

آندریا چاوز، معاون دبیرکل بازرسی، ضمن تاکید بر اهمیت شفافیت، اعلام کرد: "برای ما درک نحوه عملکرد صرافی‌های خارجی در برزیل و شناسایی هرگونه فعالیت غیرقانونی، اولویت بالایی دارد."

به گفته چاوز، اداره مالیات فدرال همچنین در تلاش است اطلاعات مربوط به دارایی‌های برزیلی مشمول مالیات را جمع آوری نماید. انتظار می‌رود اداره مذکور تا پایان هفته جاری، حکمی رسمی برای احضار صرافی‌های خارجی صادر کند. لازم به ذکر است برخلاف صرافی‌های داخلی برزیل، شرکت‌های خارجی تاکنون ملزم به گزارش تراکنش‌های خود نبوده‌اند.

رویترز صرافی‌هایی همچون بایننس، کوین‌بیس، اوکی اکس و کوین را به عنوان برخی از بازیگران خارجی فعال در بازار ارز دیجیتال برزیل معرفی کرده است. با این حال، این لیست جامع و کامل نیست.

رشد فزاینده فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال در برزیل

بر اساس داده‌های اداره مالیات فدرال که توسط رویترز منتشر شده است، افراد و اشخاص حقوقی با افزایش چشمگیر فعالیت در این حوزه، مقادیر بیشتری از ارز دیجیتال را برای سال گذشته گزارش کرده‌اند.

گزارش‌های مالی ارائه شده در نیمه اول سال ۲۰۲۳ حاکی از آن است که ارزش کل ارز دیجیتال اعلام شده، ۱۳۳.۶ میلیارد رئال (معادل ۲۴.۶ میلیارد دلار) بوده است. از این مبلغ، ۱۴.۵ میلیارد رئال (معادل ۲.۷ میلیارد دلار) از طریق صرافی‌های خارجی معامله شده است. این ارقام به ترتیب بیانگر رشد ۳۶.۶ درصدی و ۵۱.۲ درصدی نسبت به نیمه اول سال ۲۰۲۲ می‌باشند.

اداره مالیات فدرال برزیل قصد دارد از طریق به‌روزرسانی‌های فناورانه، داده‌های به‌روز شده را در آینده‌ای نزدیک منتشر نماید. علاوه بر این، داده‌های اخیر ارائه شده توسط موسسات مستقل نیز نشان دهنده رشد قابل توجه در این حوزه است. بر اساس گزارش تحقیقاتی ماه مه موسسه Kaiko Research، حجم معاملات ارز دیجیتال با رئال برزیل بین ژانویه تا اوایل مه ۲۰۲۴ به ۶ میلیارد دلار رسیده است.

حجم معاملات ۶ میلیارد دلاری، بیانگر رشدی ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل بوده و از حجم معاملات با دلار آمریکا پیشی گرفته است. داده‌های اخیر Kaiko همچنین حاکی از آن است که برزیل در حال حاضر به عنوان بزرگترین بازار ارز دیجیتال در آمریکای لاتین و هفتمین بازار بزرگ ارز فیات در سطح جهان شناخته می‌شود.


منبع : Cryptoslate