ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد LayerZero امکان سنجش واجدین شرایط برای دریافت ایردراپ را فراهم ساخت

2024/06/19
11:13
64

بنیاد LayerZero، حامی پلتفرم مبتنی بر قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای LayerZero، ابزاری را برای سنجش واجدین شرایط جهت دریافت ایردراپ این پلتفرم راه‌اندازی کرد. بر اساس اعلام برایان پلگرینو، مدیرعامل آزمایشگاه‌های LayerZero (توسعه‌دهنده اصلی این پروتکل)، کاربران این پلتفرم می‌توانند با استفاده از این ابزار، واجد شرایط بودن خود برای دریافت ایردراپ را به همراه خلاصه‌ای از فعالیت‌های کاربری خود مانند تاریخ آغاز فعالیت و تعداد کل تراکنش‌ها بررسی کنند.

آقای پلگرینو اعلام کرد در مجموع ۱.۲۸ میلیون کیف پول برای دریافت ایردراپ واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند.

بنیاد LayerZero هفته گذشته برای اولین بار در شبکه‌های اجتماعی به تاریخ دریافت ایردراپ اشاره کرد. این پست که زمینه‌ای سفید با تاریخ «۲۰۲۴/۰۶/۲۰» داشت، به راه‌اندازی قریب‌الوقوع توزیع ایردراپ تلقی شد.

آقای پلگرینو در اواخر هفته جزئیات توزیع ایردراپ را فاش کرد و توضیح داد که ۲۳.۸ درصد از کل ۱ میلیارد توکن این شبکه به صورت مستقیم به جامعه و توسعه‌دهندگان اختصاص خواهد یافت. وی همچنین گفت در اولین روز توزیع، ۸.۵ درصد از سهمیه اختصاص‌یافته به جامعه توزیع خواهد شد.

آقای پلگرینو اضافه کرد: «بخش اعظم باقیمانده طی ۳۶ ماه آینده و به صورت توزیع‌های دوره‌ای ۱۲ ماهه به همراه درخواست‌های آتی برای پیشنهاد (RFP) برای توسعه‌دهندگان توزیع خواهد شد.»

در هفته‌های منتهی به تاریخ دریافت ایردراپ، LayerZero در حال تقویت «استراتژی ضد سیبیل» خود بوده است. حملات سیبیل شامل ایجاد تعداد زیادی حساب کاربری جعلی برای دریافت سهم غیرقانونی از توکن‌های رایگان توزیع‌شده است.

اقدامات LayerZero برای مقابله با حملات سیبیل شامل برنامه‌ای برای شکارچیان باج و سیستمی برای خوداظهاری است. در سیستم خوداظهاری، به گزارش‌دهندگان ۱۵ درصد از سهمیه توکن در نظر گرفته شده اختصاص می‌یابد، در حالی که کسانی که گزارشی ارائه ندهند، هیچ توکنی دریافت نخواهند کرد. اخیراً پلتفرم ZKSync که روز دوشنبه توزیع ایردراپ خود را انجام داد، به دلیل کمبود اقدامات ضد سیبیل با واکنش منفی جامعه ارز دیجیتال مواجه شد.

لازم به ذکر است آزمایشگاه‌های LayerZero، توسعه‌دهنده این پروتکل، در آوریل ۲۰۲۳ موفق به جذب ۱۲۰ میلیون دلار سرمایه در دور دوم تأمین مالی خود با ارزش‌گذاری ۳ میلیارد دلاری شد.


منبع : The block