ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

گزارش‌ها حاکی از آن است که نخست‌وزیر مونته‌نگرو یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در شرکت تعطیل شده Terraform Labs بوده است.

2024/06/20
11:20
51

بر اساس اسناد دادگاهی اخیر که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارائه شده است، میلوجکو اسپایچیچ، نخست‌وزیر مونته‌نگرو، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه در کوین شکست خورده Terra Luna بود و ممکن است میلیون‌ها دلار به علت فروپاشی این اکوسیستم در سال 2022 از دست داده باشد.

اسپایچیچ پیش از تصدی مقام نخست‌وزیری، یک کارآفرین حوزه رمزارز بود. او در آوریل 2018، درست پیش از راه‌اندازی Terraform Labs در سنگاپور، 75 هزار دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرد و به شانزدهمین نفر از 81 سرمایه‌گذار اولیه تبدیل شد. برای این سرمایه‌گذاری، او 750 هزار توکن LUNA به قیمت 10 سنت برای هر توکن دریافت کرد.

در اوج خود، ارزش LUNA به 199 دلار برای هر توکن رسید، اما در سال 2022 به شدت سقوط کرد. این به معنای آن است که اسپایچیچ ممکن است بیش از 140 میلیون دلار در این فروپاشی از دست داده باشد. با این حال، احتمالاً بخشی از دارایی‌های خود را قبل از سقوط فروخته و سود کرده است.

این افشاگری شگفت‌آور است زیرا اسپایچیچ هرگز ادعایی مبنی بر قربانی بودن در سقوط LUNA نداشته است. در بیانیه‌های قبلی، او اشاره کرده بود که شرکتی که در آن کار می‌کرده است، 75 هزار دلار کلاهبرداری شده است، نه سرمایه‌گذاری شخصی او.

اسپایچیچ گفته بود: "دو کوان یک کلاهبردار است که میلیون‌ها دلار از جمله پول دوستان من و شرکتی که در اوایل سال 2018 در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده بود، را کلاهبرداری کرده است."

Terraform Labs پشت استیبل‌کوین الگوریتمی UST قرار دارد که فروپاشی آن نزدیک به 40 میلیارد دلار از بازار رمزارزها را از بین برد.

این کشف به مشکلات قانونی جدیدی برای دو کوان، یکی از بنیان‌گذاران Terraform Labs، در مونته‌نگرو اضافه می‌کند. کوان به اتهام استفاده از گذرنامه جعلی محکوم و به انتظار استرداد به ایالات متحده یا کره جنوبی است.

در همین حال، Terraform Labs و کوان توافق کرده‌اند تا با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده برای مبلغ 4.47 میلیارد دلار تصفیه کنند. شرکت فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد و کوان برای همیشه از صنعت رمزارزها منع خواهد شد. مدیرعامل شرکت، کریس آمانی، نیز جامعه را به تصاحب بلاکچین Terra ترغیب کرده و گفته است:

"جامعه باید مالکیت زنجیره را بر عهده بگیرد. من باور دارم که چند تیم و توسعه‌دهنده وجود دارند که می‌خواهند این کار را انجام دهند و به زودی باید اطلاعاتی در انجمن‌ها مشاهده کنید."

Terraform Labs در حال حاضر در وضعیت ورشکستگی قرار دارد و با دارایی‌هایی به ارزش حدود 150 میلیون دلار، مشخص نیست چگونه آنها می‌توانند منابع مالی لازم برای تسویه حساب را تأمین کنند.


منبع : Cryptoslate