ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پیشتازی فِچ دات ای (Fetch.ai) در رشد رمزارزهای هوش مصنوعی، همگام با صعود انویدیا به صدر باارزش‌ترین شرکت‌های جهان

2024/06/20
11:24
51

فِچ دات ای (FET) با جهشی ۲۸.۸۴ درصدی، پیشرو در افزایش چشمگیر قیمت رمزارزهای مرتبط با هوش مصنوعی در یک روز گذشته بوده است. این رشد همزمان با تبدیل شدن شرکت انویدیا، غول تولید تراشه‌های کامپیوتری، به باارزش‌ترین شرکت جهان رقم خورده است.

بر اساس داده‌های وبسایت معتبر کوین‌گکو، فِچ دات ای (FET) با کسب بیش از ۲۵ درصد افزایش، در صدر برترین‌های این دوره قرار گرفت. بیت‌تنسور (TAO) با ۱۹ درصد و رندر (RNDR) با ۱۳ درصد رشد همراه بوده‌اند. در همین حال، پروتکل نزدیکی (NEAR) و رایانه اینترنتی (ICP) هرکدام کمتر از ۱۰ درصد افزایش قیمت را تجربه کرده‌اند.

ادوارد ویلسون، تحلیلگر موسسه نانسن، بخش هوش مصنوعی را داغ‌ترین حوزه حال حاضر در بازارهای سنتی و رمزارز می‌داند. وی همزمانی این افزایش قیمت با تصاحب عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان توسط انویدیا را برجسته می‌کند. سهام این شرکت آمریکایی روز سه‌شنبه با عبور از مرز ۱۳۶ دلار به بالاترین رقم تاریخی خود دست یافت.

آقای ویلسون در مصاحبه با وب‌سایت The Block اظهار داشت: «با توجه به جایگاه جدید انویدیا، طبیعی است که شاهد رشد قابل توجه توکن‌های هوش مصنوعی مانند NEAR، RNDR و سایر پروژه‌ها باشیم. ارزش این دو توکن در یک سال گذشته حدود ۳۰۰ درصد افزایش یافته است، در حالی که اتریوم، به‌عنوان یکی از پیشتازان این حوزه، تنها کمی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. این ارقام نشان‌دهنده علاقه چشمگیر بازار به بخش هوش مصنوعی است.»

با وجود این، سرگئی گورف، مدیر ریسک یو‌هودلر، خواستار محتاط بودن در قبال این افزایش قیمت شده است. وی بر لزوم شفافیت بیشتر تاکید می‌کند و احتمال می‌دهد هیجان بیش از حد، در حال حاضر، نقش پررنگ‌تری نسبت به ارزش واقعی پروژه‌ها در این رشد ایفا کرده باشد.

آقای گورف در گفتگو با The Block بیان کرد: «ديناميك اخير سهام انویدیا را واکنشی اغراق‌آمیز از طرف بازار به چشم‌اندازهایی می‌دانیم که هنوز ابهاماتی در مورد آن‌ها وجود دارد. روایت «نوآوری» همواره در بازار ایجاد هیجان کرده است، خواه در مورد چاپگرهای سه بعدی یا خودروهای برقی، و حالا نوبت به هوش مصنوعی رسیده است.»


منبع : The block