ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دادگاه عالی فدرال نیجریه شکایت مدیر ارشد فراری بایننس را رد کرد

2024/06/20
11:36
49

دیوان عالی فدرال نیجریه، دادخواست حقوق بشر که توسط ندیم انجوالی، مدیر ارشد سابق صرافی رمزارز بایننس، علیه مشاور امنیت ملی و کمیسیون جرائم اقتصادی و مالی این کشور تنظیم شده بود را رد کرد.

قاضی انیانگ اکپو در تاریخ ۱۹ ژوئن به دلیل فقدان وکیل قانونی برای آقای انجوالی، پرونده را مختومه اعلام نمود. فرار وی از بازداشت مقامات نیجریه در ماه مارس و انصراف وکیل سابق او، تونی کروکروبو، از پرونده، این تصمیم را برای کارشناسان حقوقی قابل پیش‌بینی ساخته بود.

آقای انجوالی، تبعه دوگانه بریتانیا و کنیا، یکی از مدیران ارشد بایننس بود که در ماه فوریه، به دلیل مسائل مقرراتی مرتبط با فعالیت‌های این صرافی، توسط دولت نیجریه بازداشت شد. با این حال، وی در ماه مارس با استفاده از گذرنامه کنیایی خود از بازداشت گریخته و تاکنون محل اقامت وی نامشخص باقی مانده است.

بازداشت مستمر مدیر ارشد دیگر بایننس

تیگران گامبریان، مدیر ارشد دیگر بایننس، همچنان در بازداشت نیجریه به سر می‌برد و درگیر منازعات حقوقی متعددی علیه مقامات این کشور است.

آقای گامبریان در حال حاضر در زندان کوژه نگهداری می‌شود و در انتظار برگزاری دادگاهی در خصوص درخواست اجرای حقوق بشر علیه دولت نیجریه است. این دادگاه قرار است در تاریخ ۹ جولای برگزار شود.

علاوه بر این، وی با اتهام پولشویی روبرو بوده و با رد این اتهامات، تقاضای آزادی با وثیقه را مطرح نموده است. دادگاه با در نظر گرفتن ریسک فرار، درخواست وی را رد کرده است.

قابل ذکر است که اداره‌ی درآمد داخلی فدرال نیجریه (FIRS) اخیراً با انصراف از اتهامات علیه آقای گامبریان، تمرکز خود را بر پرونده صرافی بایننس معطوف کرده است. در همین حال، گمانه‌زنی‌هایی در خصوص احتمال دخالت دولت ایالات متحده در ادامه بازداشت آقای گامبریان مطرح شده است. دیدار اخیر کریستوفر ری، مدیر کل FBI، با رئیس جمهور نیجریه، بولا تینوبو، بر این گمانه‌زنی‌ها دامن زده است.

با وجود این، صرافی بایننس همچنان بر این موضع است که آقای گامبریان از نقش کلیدی در تصمیم‌گیری‌های شرکت برخوردار نیست و بازداشت وی برای حل و فصل مسائل با دولت نیجریه ضروری نمی‌باشد.


منبع : Cryptoslate