ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

واحد اطلاعات مالی هند، صرافی بایننس را به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی جریمه کرد

2024/06/20
11:47
48

واحد اطلاعات مالی هند (FIU) در اقدامی قاطع، شرکت بایننس، بزرگترین صرافی ارز دیجیتال جهان، را به دلیل عدم رعایت قوانین محلی مبارزه با پولشویی (AML) جریمه‌ای معادل ۱۸۸.۲ میلیون روپیه (حدود ۲.۲۵ میلیون دلار آمریکا) تحمیل کرد. این جریمه، سنگین‌ترین مبلغی است که در هند برای یک نهاد فعال در حوزه رمزارز به علت نقض قوانین AML در نظر گرفته شده است.

بر اساس ضوابط و مقررات هند، تمامی ارائه دهندگان خدمات دارایی دیجیتال مجازی، از جمله صرافی‌های رمزارزی، ملزم به ثبت‌نام نزد FIU به عنوان یک نهاد گزارش‌دهنده و اجرای کامل قوانین مبارزه با پولشویی این واحد اطلاعاتی هستند. بایننس به دلیل عدم رعایت این الزامات، مشمول جریمه‌ای سنگین شده است. صرافی بایننس تاکنون نسبت به این جریمه اظهارنظری نکرده است.

ثبت‌نام بایننس نزد FIU پس از دریافت اخطار

بایننس در راستای تلاش برای از سرگیری فعالیت خود در هند، پس از دریافت اخطارهای “علت نشان دادن” از سوی FIU، در ماه مه اقدام به ثبت‌نام نزد این نهاد نظارتی نمود. این اخطارها برای ۹ صرافی ارز دیجیتال خارجی که فعالیت آن‌ها مغایر با قوانین محلی تشخیص داده شده بود، صادر گردید. واحد اطلاعات مالی هند همچنین به عنوان بخشی از اقدامات سختگیرانه‌ی خود، به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات این کشور توصیه کرده است تا دسترسی آنلاین به این صرافی‌های متخلف را مسدود سازد.

این نخستین مورد از برخوردهای قاطعانه‌ی نهادهای نظارتی هند با صرافی‌های ارز دیجیتال به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی نیست. پیش‌تر در ماه مارس، صرافی کوین‌بیس نیز به دلیل تخلفات مشابه، با جریمه‌ی ۳.۴۵ میلیون روپیه‌ای مواجه شد و متعاقبا نزد FIU ثبت‌نام نمود.

بایننس پیشینه‌ی مواجهه با نظارت‌های سخت‌گیرانه در سطح بین‌المللی را نیز دارد.

در ماه مه، نهاد مبارزه با پولشویی کانادا، جریمه‌ی سنگین ۴.۳۸ میلیون دلاری را به دلیل نقض قوانین AML برای بایننس در نظر گرفت. چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل سابق بایننس، نیز پس از اعتراف به نقض قوانین مبارزه با پولشویی آمریکا، توسط قاضی منطقه‌ای ایالات متحده در سیاتل به چهار ماه زندان محکوم شده بود.


منبع : Cryptonews