ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس به حکم جریمه‌ی 4.3 میلیون دلاری نهاد ناظر مالی کانادا اعتراض کرد

2024/06/20
11:50
46

صرافی رمزارز Binance نسبت به جریمه‌ی 4.3 میلیون دلاری که از سوی سازمان اطلاعات مالی کانادا (FINTRAC) بر آن اعمال شده است، اعتراض خود را به دادگاه ارائه کرد. بایننس در لایحه‌ی تجدیدنظرخواهی که در تاریخ 19 ژوئن تقدیم دادگاه شد، با رد ادعای هدف‌گذاری بر مشتریان کانادایی، استدلال می‌کند که فعالیت‌های آن در این کشور صرفاً جنبه‌ی جانبی ناشی از عملیات بین‌المللی‌اش را تشکیل می‌دهد.

بایننس پیش‌تر تلاش‌هایی را برای ایجاد یک شعبه‌ی رسمی در کانادا به انجام رسانده بود، اما این برنامه‌ها با شکست مواجه شدند. سرانجام در ماه مه‌ی 2023، این صرافی با اشاره به مقررات جدید پیرامون استیبل‌کوین‌ها و محدودیت‌های اعمال‌شده بر سرمایه‌گذاران که فعالیت در این کشور را غیرقابل‌دوام می‌ساخت، به‌طور کامل از بازار کانادا خارج شد.

بایننس در آن زمان اعلام کرد: «این بازار هرچند از نظر حجم معاملات کوچک است، اما با توجه به اینکه زادگاه بنیان‌گذار ما کانادا است، برای ما ارزش ویژه‌ای قائل هستیم.»

جریمه‌ی FINTRAC به دلیل عدم انطباق با قوانین

سازمان اطلاعات مالی کانادا (FINTRAC) در ماه مه، به دلیل عدم رعایت قوانین مبارزه با پولشویی و تأمین مالی تروریسم، بایننس را به پرداخت جریمه‌ی 4.3 میلیون دلاری محکوم کرد. این نهاد نظارتی ادعا می‌کند که بایننس در بازه‌ی زمانی دو ساله (از ژوئن 2021 تا ژوئیه‌ی 2023) در بیش از 5000 مورد، از گزارش تراکنش‌های مشکوک به ارزش بالای 10 هزار دلار قصور ورزیده است.

FINTRAC همچنین می‌افزاید بایننس با وجود فرصت‌های متعدد برای ثبت‌نام به عنوان یک کسب‌وکار خدمات پولی، از تمامی مهلت‌های تعیین‌شده توسط این سازمان سر باز زده است.

دعاوی قضایی و جریمه‌های جهانی ناشی از نقض قوانین

بایننس با چالش‌های حقوقی دیگری نیز دست‌وپنجه نرم می‌کند. در ماه آوریل، این صرافی در کانادا با یک دعوی حقوقی دسته‌جمعی به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار روبرو شد. شاکیان ادعا می‌کنند که بایننس بدون ثبت‌نام مناسب، اقدام به فروش محصولات مشتقه‌ی رمزارزی به سرمایه‌گذاران خرد کرده است که این امر نقض قانون اوراق بهادار انتاریو و مقررات فدرال به شمار می‌رود.

این دعوی حقوقی که خواستار جبران خسارت و ابطال معاملات غیرمجاز است، از طرف ده‌ها هزار کانادایی که در مشتقه‌های بایننس سرمایه‌گذاری کرده‌اند، مطرح شده است.

بایننس در ماه نوامبر برای حل و فصل پرونده‌ی نقض قوانین مبارزه با پولشویی و تحریم‌ها با مقامات ایالات متحده به توافق رسید و جریمه‌ای معادل 4 میلیارد دلار پرداخت کرد.

علاوه بر این، واحد اطلاعات مالی هند نیز به دلیل قصورهای مشابه در زمینه‌ی رعایت قوانین مبارزه با پولشویی، بایننس را به پرداخت جریمه‌ی 2.24 میلیون دلاری محکوم کرد. این سنگین‌ترین جریمه‌ای است که تاکنون در هند علیه یک نهاد فعال در حوزه‌ی رمزارز اعمال شده است.


منبع : Cryptonews