ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بازار سنتی توتینگ، پیشگام در پذیرش بیت‌کوین در بریتانیا

2024/06/20
11:53
63

بازار توتینگ در جنوب لندن، با قدمتی که به سال ۱۹۳۰ بازمی‌گردد، اخیراً پذیرش بیت‌کوین را به عنوان روش پرداخت آغاز کرده است. این اقدام با پیشگامی «هشلی گایلز»، علاقه‌مند به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، صورت گرفته است.

به دنبال گردهمایی بیت‌کوین که در تاریخ ۱۸ ژوئن برگزار شد، هشت غرفه‌دار در این بازار که از نخستین بازارهای مواد غذایی انگلستان به شمار می‌رود، امکان پرداخت با ارزهای دیجیتال را برای مشتریان فراهم آورده‌اند. این غرفه‌ها شامل رستوران‌ها، بارها و یک فروشگاه صفحه‌ی گرام هستند. تراکنش‌های بیت‌کوین با پشتیبانی شرکت «پل به بیت‌کوین» انجام می‌شود که با هدف ایجاد یک اقتصاد مبتنی بر گردش بیت‌کوین و همکاری با بازرگانان محلی فعالیت می‌کند.

در رویداد ۱۸ ژوئن، چهره‌های سرشناس بسیاری از جامعه‌ی ارزهای دیجیتال از جمله CommerceBlock، CoinShares، Mercury Layer، Civkit و توسعه‌دهندگان شبکه‌ی لایتنینگ حضور داشتند.

بر اساس گزارش وب‌سایت «پل به بیت‌کوین»، پس از آغاز پذیرش بیت‌کوین در روز سه‌شنبه، درآمد بار «میزانین» در بازار توتینگ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این وب‌سایت اعلام کرد: «دیروز اولین شبی بود که آن‌ها بیت‌کوین را می‌پذیرفتند و درآمدشان دو برابرِ درآمدِ یک روز سه‌شنبه‌ی معمولی بود!»

شرکت «پل به بیت‌کوین» این امکان را برای کسب‌وکارهای بریتانیایی فراهم می‌کند تا بیت‌کوین را با کارمزد تراکنش پایین تا صفر، تسویه فوری و بدون امکان برگشت وجه دریافت کنند.

چشم‌انداز پذیرش گسترده‌تر بیت‌کوین در بریتانیا

کارشناسان بر این باورند که اقداماتی مانند پذیرش بیت‌کوین در بازار توتینگ می‌تواند زمینه‌ساز پذیرش گسترده‌تر این ارز دیجیتال در بریتانیا شود.

نیکولاس گریگوری، مدیرعامل CommerceBlock، در مصاحبه با مجله‌ی Bitcoin Magazine گفت: «هر چه تعداد بیشتری از بازرگانان بیت‌کوین را بپذیرند، فشار بیشتری بر دولت وارد می‌شود تا آن را به عنوان یک روش پرداخت قانونی به رسمیت بشناسد. این امر استفاده از بیت‌کوین را از نظر کارآمدی مالیاتی آسان‌تر خواهد کرد.»

بر اساس گزارش اخیر کمپین «همراه با ارز دیجیتال» صرافی کوین‌بیس، در حال حاضر بریتانیا بیش از ۶ میلیون دارنده‌ی ارز دیجیتال دارد. علاوه بر این، صنعت ارز دیجیتال بریتانیا با سرعتی قابل توجه در حال رشد است و از سایر حوزه‌های قضایی در سراسر جهان پیشی گرفته است.

طبق داده‌های AltIndex.com، صنعت ارز دیجیتال بریتانیا در سال ۲۰۲۳، ۱.۹ میلیارد دلار درآمد داشته است که نسبت به رقم ۸۰۰ میلیون دلار در سال ۲۰۲۲، رشدی قابل توجه ۱۳۷ درصدی را نشان می‌دهد. این وب‌سایت پیش‌بینی کرده است که این رقم می‌تواند تا سال ۲۰۲۷ دو برابر شده و به ۳.۷۷ میلیارد دلار برسد.

همچنین، وب‌سایت Statista با اشاره به افزایش چشمگیر پذیرش بیت‌کوین، خاطرنشان کرد که بیش از ۲۰۰ کسب‌وکار در سراسر بریتانیا، پرداخت با ارزهای دیجیتال را می‌پذیرند.

افزایش تعداد کاربران ارز دیجیتال در بریتانیا، بازرگانان کوچک را به پذیرش فناوری‌های جدیدی مانند بیت‌کوین تشویق کرده است. این امر زمینه‌ساز گسترش استفاده از ارزهای دیجیتال و لزوم اتخاذ رویکردی مبتنی بر مقررات در این حوزه می‌شود.


منبع : Cryptonews