ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مایکرواستراتژی ۱۱,۹۳۱ بیت‌کوین دیگر به ارزش ۷۸۶ میلیون دلار خریداری کرد

2024/06/20
20:04
64

شرکت مایکرواستراتژی، غول هوش تجاری و از طرفداران سرسخت بیت‌کوین، طبق اعلامیه‌ای در روز پنجشنبه، ۱۱,۹۳۱ بیت‌کوین دیگر را با قیمت متوسط ۶۵,۸۸۳ دلار برای هر واحد، طی بازه زمانی ۲۷ آوریل تا ۱۹ ژوئن، خریداری کرده است. ارزش کل این خرید معادل ۷۸۶ میلیون دلار است. با این خرید جدید، دارایی بیت‌کوین مایکرواستراتژی به ۲۲۶,۳۳۱ واحد رسیده که ارزشی در حدود ۱۴.۹ میلیارد دلار دارد.

مایکل سیلور، بنیانگذار و مدیرعامل اجرایی مایکرواستراتژی، اعلام کرد که کل دارایی بیت‌کوین این شرکت با احتساب کارمزد و هزینه‌ها، به طور متوسط با قیمت ۳۶,۷۹۸ دلار برای هر واحد خریداری شده و در مجموع ارزشی معادل ۸.۳۳ میلیارد دلار دارد.

این خرید جدید بیت‌کوین توسط مایکرواستراتژی در ادامه‌ی خریدهای قبلی آن‌ها صورت گرفته است. آن‌ها پیش از این در ماه مارس ۹,۲۴۵ بیت‌کوین به ارزش ۶۲۳ میلیون دلار خریداری کرده بودند. همچنین خریدهای کوچک‌تری نیز بعد از آن انجام شد که مجموع دارایی بیت‌کوین این شرکت را برای اولین بار به بیش از ۱ درصد از کل ۲۱ میلیون بیت‌کوین قابل استخراج رساند.

قیمت سهام مایکرواستراتژی در معاملات پیش از بازار روز پنجشنبه با ۲.۴ درصد افزایش به ۱,۵۰۵ دلار رسید (طبق TradingView). با اینکه قیمت سهم طی یک ماه گذشته ۲ درصد کاهش داشته، اما در مجموع از ابتدای سال جاری ۱۱2 درصد رشد کرده است. بر اساس داده‌های یاهو فایننس، ارزش بازار مایکرواستراتژی در زمان تعطیلی بازار روز سه‌شنبه ۲۶.۰۶ میلیارد دلار و ارزش کل دارایی‌های آن ۲۹.۶ میلیارد دلار بوده است.

مایکرواستراتژی عرضه اوراق یادداشت قابل تبدیل ۸۰۰ میلیون دلاری را تکمیل کرد

طبق اعلامیه‌ی منتشر شده، این خرید جدید پس از تکمیل عرضه خصوصی اوراق یادداشت قابل تبدیل توسط این شرکت انجام شده است. این اوراق دارای کوپن ۲.۲۵ درصدی و حق تبدیل تقریبا ۳۵ درصدی بالاتر از میانگین وزنی حجمی سهام عادی کلاس A مایکرواستراتژی در بازار آمریکا است.

این شرکت اعلام کرد که در ابتدا در سیزدهم ژوئن عرضه‌ی ۵۰۰ میلیون دلاری این اوراق را پیشنهاد داده بود که با استقبال مثبت بازار، این مقدار بعدا به ۸۰۰ میلیون دلار افزایش یافت. خالص درآمد حاصل از این عرضه تقریبا ۷۸۶ میلیون دلار بوده که برای خرید بیت‌کوین به همراه مازاد نقدی شرکت به کار رفته است.


منبع : The block