ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

تشدید فشارهای نظارتی بر صرافی بایننس در سطح جهان

2024/06/20
20:07
45

صرافی بایننس، که از نظر حجم معاملات، بزرگترین بازیگر این حوزه در جهان به شمار می‌رود، با چالش‌های فزاینده نظارتی در حوزه‌های قضایی متعدد از جمله هند، کانادا و ایالات متحده مواجه شده است. این فشارها شامل جرائم نقدی و تعلیق مجوزهای فعالیت می‌شود.

جریمه 2.2 میلیون دلاری در هند

در تاریخ 19 ژوئن، واحد اطلاعات مالی هند (FIU) به دلیل عدم رعایت قوانین مبارزه با پولشویی (AML)، جریمه‌ای معادل 188.2 میلیون روپیه هند (حدود 2.2 میلیون دلار) را برای بایننس صادر کرد.

طبق اعلامیه رسمی، بایننس متهم به فعالیت در هند بدون رعایت تعهدات قانونی و نقض سه بند از قانون پیشگیری از پولشویی (PMLA) شده است.

همانطور که نهاد تنظیم‌گر مذکور اعلام کرد: «پس از بررسی اظهارات کتبی و شفاهی بایننس، مدیر FIU-IND بر اساس مستندات موجود، اتهامات علیه بایننس را موجه تشخیص داد.»

پیش از این، در دسامبر سال گذشته، FIU اخطاریه‌ای به بایننس صادر کرده بود تا دلایل عدم اعمال اقدامات اجرایی علیه این صرافی را ارائه دهد. جریمه مذکور پس از آن اعمال شد که بایننس نتوانست نظر نهاد تنظیم‌گر را برای صرف‌نظر از مجازات‌ها جلب نماید.

اعتراض بایننس به جریمه 4.4 میلیون دلاری در کانادا

بر اساس گزارش‌ها، بایننس جریمه 4.4 میلیون دلاری اعمال شده توسط مرکز تجزیه و تحلیل تراکنش‌های مالی و گزارش‌های کانادا (FINTRAC) را به چالش کشیده است.

در ماه مه، FINTRAC بایننس را به دلیل نقض قوانین مبارزه با پولشویی و تامین مالی تروریسم (CFT) جریمه کرد. این نهاد، عدم ثبت بایننس به عنوان یک کسب و کار خدمات پولی خارجی و همچنین عدم گزارش تراکنش‌های بالاتر از 10 هزار دلار را دلیل جریمه عنوان کرد.

بایننس در فرآیند تجدید نظر خود، استدلال کرده است که به طور مستقیم در کانادا خدمات ارائه نمی‌دهد. این صرافی، حضور خود در بازار کانادا را ناشی از فعالیت‌های جهانی‌اش عنوان کرده است. بایننس همچنین اشاره نموده که تلاش‌های آن برای برقراری عملیات مجزا در کانادا بی‌نتیجه بوده است.

تعلیق مجوز بایننس.یو‌.اس در داکوتای شمالی

مجوز بایننس.یو‌.اس، که زیرمجموعه آمریکایی این غول صرافی به شمار می‌رود، در تاریخ 17 ژوئن توسط نهاد تنظیم‌گر مالی ایالت داکوتای شمالی، به عنوان انتقال‌دهنده پول، لغو شد.

تنظیم‌گر مذکور اعلام کرد که بایننس نتوانسته با قوانین محلی مطابقت داشته باشد. همچنین، محکومیت فدرال چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس، به عنوان دلیل دیگری برای توقف فعالیت‌های منطقه‌ای این شرکت عنوان شد.

آقای ژائو یکی از بنیان‌گذاران بایننس و مالک ذینفع شعبه آمریکا است. وی در حال گذراندن حکم محکومیت چهار ماهه زندان در ایالات متحده به دلیل نقض قوانین مالی محلی می‌باشد.


منبع : Cryptoslate