ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بسته شدن پرونده تحقیقات ورلدکوین در کنیا

2024/06/20
20:17
51

اداره تحقیقات جنایی کنیا (DCI) تحقیقات خود در مورد ورلدکوین، پروژه شناسه دیجیتال مبتنی بر بلاکچین، را که سال گذشته در این کشور به حالت تعلیق درآمده بود، مختومه کرد. این تصمیم پس از یک بررسی جامع در خصوص ادعاهای مطرح شده علیه شیوه‌های جمع‌آوری و انتقال اطلاعات شخصی کاربران توسط ورلدکوین صورت گرفت.

مدیر DCI، هیلاری موتای، در نامه‌ای به تاریخ ۱۴ ژوئن اعلام کرد یافته‌های تحقیق به دفتر دادستان کل کشور ارائه شده است. دادستانی پس از بررسی مستقل پرونده، با بسته شدن پرونده و عدم انجام اقدامات بیشتر توسط پلیس موافقت کرد.

از سرگیری فعالیت ورلدکوین با رعایت الزامات قانونی

با بسته شدن پرونده تحقیقات، ورلدکوین مجوز از سرگیری فعالیت خود در کنیا را به دست آورد. البته این امر منوط به رعایت الزامات قانونی مشخصی است. ورلدکوین باید فرآیند ثبت قانونی کسب و کار خود را در اداره ثبت شرکت‌های کنیا تکمیل نماید.

همکاری با کمیسیون حمایت از داده‌های کنیا برای اخذ مجوزهای لازم، دومین الزام برای ورلدکوین است. در نهایت، این شرکت موظف است فرآیند ارزیابی و انعقاد قراردادهای قانونی با تمامی تامین‌کنندگان ثالث خود در کنیا را به درستی انجام دهد.

توماس اسکات، مدیر ارشد حقوقی Tools for Humanity، نهاد پشتیبان ورلدکوین، از روند عادلانه تحقیقات و تصمیم نهایی دادستانی کل ابراز قدردانی کرد. وی ضمن استقبال از این نتیجه، اعلام کرد که این تنها آغازی برای ادامه فعالیت‌های ورلدکوین در کنیا است. اسکات همچنین خبر از از سرگیری روند ثبت‌نام World ID در سراسر کشور در آینده نزدیک داد.

ثبت‌نام گسترده در ورلدکوین پیش از تعلیق

مقامات کنیا در آگوست ۲۰۲۳ به دلیل نگرانی‌هایی در خصوص شیوه‌های جمع‌آوری اطلاعات شخصی، فعالیت‌های ورلدکوین را به حالت تعلیق درآوردند. این نگرانی‌ها عمدتاً معطوف به قانونی بودن روش جمع‌آوری اطلاعات و نحوه استفاده از آن بود.

برنامه اسکن عنبیه ورلدکوین پیش‌تر نیز در برخی کشورها با چالش‌های نظارتی مواجه شده بود.

ورلدکوین یک سیستم احراز هویت دیجیتال مبتنی بر بلاکچین است که از اسکن عنبیه برای تایید هویت کاربران به عنوان انسان و نه ربات‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این سیستم به کاربران شرکت‌کننده در حوزه‌های قضایی خاص، ارز دیجیتال WLD را به عنوان پاداش ثبت‌نام اعطا می‌کند.

پیش از تعلیق فعالیت‌ها، شهروندان کنیا با استقبال گسترده‌ای از برنامه ورلدکوین استقبال کردند. محبوبیت بالای خدمات تایید هویت World ID در کنیا منجر به تشکیل صف‌های طولانی ثبت‌نام تا سه روز متوالی شد.


منبع : Cryptonews