ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

سنگاپور در ارزیابی ریسک پولشویی، نگرانی خود را نسبت به ارائه دهندگان توکن پرداخت دیجیتال ابراز کرد

2024/06/21
10:43
44

آخرین به‌روزرسانی ارزیابی ملی ریسک پولشویی (NRA) در سنگاپور، نگرانی‌هایی را در مورد آسیب‌پذیری فزاینده ناشی از ارائه دهندگان خدمات توکن پرداخت دیجیتال (DPT) ایجاد کرده است.

این گزارش جامع ۱۲۶ صفحه‌ای، بر بخش‌های ریسکی جدیدی که در گزارش ۲۰۱۴ لحاظ نشده بود، تمرکز دارد. ارائه دهندگان خدمات DPT و معامله‌گران سنگ‌های قیمتی و فلزات، حوزه‌های مورد توجه این گزارش هستند.

صنعت بانکداری، به ویژه مدیریت ثروت، همچنان به عنوان بخش با بالاترین ریسک پولشویی شناخته شده است. ماهیت بانکداری در تسهیل حجم بالای تراکنش‌ها و خدمت به مشتریان پرخطر، آن‌ها را مستعد سوءاستفاده مجرمان قرار می‌دهد.

ارائه دهندگان خدمات دارایی رمزنگاری در کانون توجه ریسک‌های مالی

در بخش مالی، ارائه دهندگان خدمات DPT، که همچنین به عنوان ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی شناخته می‌شوند، به عنوان یک دسته پرخطر برجسته شده‌اند.

گزارش ارزیابی ملی ریسک پولشویی، افزایش موارد گزارش شده مرتبط با DPTها و انواع روش‌های سوءاستفاده را مورد تاکید قرار می‌دهد. با وجود سهم نسبتا کم سنگاپور از فعالیت‌های جهانی DPT، مقامات نظارتی خطرات مرتبط را به دقت رصد می‌کنند. سایر بخش‌های پرخطر در صنعت مالی شامل مؤسسات پرداخت‌کننده خدمات انتقال وجه برون‌مرزی و مدیران دارایی خارجی می‌شوند.

گزارش ارزیابی ملی ریسک پولشویی، محصول تلاش مشترک سازمان‌های نظارتی و اجرای قانون سنگاپور، واحد اطلاعات مالی و بازخورد از نهادهای بخش خصوصی و مقامات خارجی است. این گزارش نشان می‌دهد که مهم‌ترین تهدیدات پولشویی در سنگاپور ناشی از کلاهبرداری (به ویژه کلاهبرداری سایبری)، جرایم سازمان‌یافته، فساد، جرایم مالیاتی و پولشویی تجارت‌محور است.

روش‌های رایج پولشویی شامل پنهان کردن وجوه غیرقانونی در حساب‌های بانکی سنگاپور، استفاده از شرکت‌های صوری و سرمایه‌گذاری در دارایی‌های با ارزش مانند املاک و مستغلات یا فلزات گرانبها می‌شود.

موقعیت سنگاپور به عنوان یک مرکز مالی بین‌المللی و اقتصاد باز آن را در برابر خطرات پولشویی آسیب‌پذیر می‌کند. مجرمین از زیرساخت‌های مالی و تجاری این کشور برای پولشویی یا انتقال وجوه غیرقانونی سوء‌استفاده می‌کنند. علاوه بر این، تبدیل وجوه غیرقانونی به دارایی‌هایی مانند املاک، توکن‌های پرداخت دیجیتال یا فلزات گرانبها، تهدیدات قابل توجهی را ایجاد می‌کند.

برای مقابله با این نگرانی‌ها، Authority پولی سنگاپور (MAS) در آوریل اعلام کرد که اصلاحاتی را در قانون خدمات پرداخت (PS Act) این کشور برای گسترش حوزه خدمات تحت نظارت مرتبط با ارائه دهندگان خدمات توکن پرداخت دیجیتال اجرا خواهد کرد.

افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال در سنگاپور با ظهور صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین

تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر بیت‌کوین در ایالات متحده، دیدگاه سرمایه‌گذاران سنگاپوری نسبت به بیت‌کوین را بهبود بخشیده است.

بر اساس گزارش اخیر صرافی ارز دیجیتال "ایندیپندنت رزرو"، پس از تایید راه‌اندازی این صندوق‌های ETF، 39 درصد از شهروندان سنگاپور نگرش مثبت‌تری نسبت به بیت‌کوین ابراز کرده‌اند.

این مطالعه همچنین بیانگر افزایش تجربه سرمایه‌گذاران سنگاپوری در بازار ارزهای دیجیتال است. بیش از نیمی (52 درصد) از آن‌ها سابقه حضور بیش از سه ساله در این بازار را دارند و سبد دارایی‌هایشان در حال متنوع‌تر شدن است، به طوری که در حال حاضر 16 درصد از آن‌ها حداقل شش ارز دیجیتال متفاوت را در اختیار دارند.

در سال جاری، 64 درصد از دارندگان ارزهای دیجیتال گزارش سودآوری داده‌اند که این رقم نسبت به سال‌های گذشته افزایش قابل توجهی را نشان می‌دهد. در مقابل، تنها 10 درصد از آن‌ها متحمل زیان شده‌اند.

به طور مشابه، گزارش جداگانه‌ای که توسط Seedly و کوین‌بیس در سه ماهه چهارم سال 2023 انجام شده و بر روی بیش از 2000 بزرگسال متمرکز بوده است، نشان می‌دهد که 57 درصد از پاسخ‌دهندگان در حال حاضر دارایی‌های دیجیتال در اختیار دارند.


منبع : Cryptonews