ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایتالیا نظارت و مقررات سختگیرانه‌تری بر رمزارزها اعمال می‌کند

2024/06/21
11:19
50

دولت ایتالیا در نظر دارد قوانین سخت‌گیرانه‌تری را برای بازار رمزارز خود اعمال کند. این قوانین شامل جرائم قابل توجهی برای دستکاری بازار و معاملات داخلی است.

بر اساس گزارش اخیر خبرگزاری رویترز، دولت ایتالیا در حال تدوین اقداماتی برای تقویت نظارت بر فعالیت‌های رمزارز است. پیش‌نویس فرمانی که توسط رویترز بررسی شده است، حاوی جرائم قابل توجهی برای جرایم مرتبط با این حوزه می‌باشد.

تشدید مجازات‌های مرتبط با جرایم رمزارزی در ایتالیا

این پیش‌نویس که انتظار می‌رود به تصویب هیئت دولت برسد، برای جرایم مرتبط با معاملات داخلی، افشای غیرمجاز اطلاعات محرمانه و دستکاری بازار، طیف وسیعی از جرایم را در نظر گرفته است. مجازات این جرایم از ۵۰۰۰ تا ۵ میلیون یورو (۵۴۰۰ تا ۵.۴ میلیون دلار آمریکا) متغیر است.

گزارش مذکور اشاره می‌کند که بانک‌های مرکزی و سازمان‌های بین‌المللی به دلیل فقدان ارزش ذاتی رمزارزها و تهدید آن‌ها برای ثبات کلان‌اقتصادی و مالی، نسبت به این حوزه هشدار داده‌اند. تحقیقات جهانی همچنین نشان داده است که رمزارزها می‌توانند تسهیل‌کننده فعالیت‌های مجرمانه باشند.

در راستای مقررات اتحادیه اروپا که سال گذشته معرفی شد، طرح پیشنهادی، بانک مرکزی ایتالیا و نهاد نظارت بر بازار (Consob) را به عنوان نهادهای اصلی برای نظارت بر فعالیت‌های رمزارز و تضمین ثبات مالی معرفی می‌کند.

کتابخانه واتیکان برنامه‌ی توکن غیرمثلی (NFT) را معرفی می‌کند

کتابخانه واتیکان به تازگی از برنامه‌ی خود برای گسترش پذیرش وب ۳ با صدور توکن‌های غیرمثلی (NFT) غیرقابل انتقال برای حامیان مجموعه‌های نسخ خطی خود خبر داد.

این کتابخانه که مجموعه‌ای عظیم از نسخ خطی و کتاب‌های چاپی قدیمی را در خود جای داده است، در بیانیه‌ای به تشریح این ابتکار عمل «آزمایشی» پرداخته است. این پروژه در حال حاضر بر روی اهداکنندگان ایتالیایی که از کتابخانه‌ی حواری واتیکان حمایت می‌کنند، متمرکز است.

شهروندان ایتالیایی که تا ۱۶ جولای پروژه‌ی NFT را در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ کنند، یک NFT نقره‌ای دریافت خواهند کرد. این NFT دسترسی آن‌ها را به مجموعه‌ای منحصر به فرد از تصاویر با کیفیت بالا از ۱۵ نسخه خطی امکان‌پذیر می‌کند.

هدیه‌دهندگان یک NFT طلایی دریافت خواهند کرد که دسترسی آن‌ها را به تمام تصاویر با کیفیت بالا در این مجموعه فراهم می‌کند. این آزمایش می‌تواند تا جایی پیش برود که به کاربران امکان دهد با استفاده از فناوری واقعیت افزوده فراگیر (XR) به صورت مجازی کتابخانه را کاوش کنند.

پدر مائورو مانتیوانی، رئیس کتابخانه‌ی حواری واتیکان، گفت: «بر این باور هستم که میراث ما نیازمند توجه و اهتمام ویژه‌ای برای حفظ و ارتقاء است.»


منبع : Cryptonews