ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بیت‌وایز، امکان ضرب NFT برای تبلیغ اولین صندوق قابل معامله‌ی بورسی اتریوم را فراهم می‌کند

2024/06/21
11:43
53

مدیریت دارایی‌های دیجیتال «بیت‌وایز» با اقدامی نوآورانه، امکان ضرب NFT برای تبلیغ اولین صندوق قابل معامله‌ی بورسی (ETF) مبتنی بر اتریوم (Ether) خود را فراهم کرده است.

این ویدیوی ۳۹ ثانیه‌ای که مزایای شبکه‌ی اتریوم را به تصویر می‌کشد، هم‌اکنون بر بستر بلاک‌چین اتریوم قابل ضرب است. بیت‌وایز ضرب این NFT را فرصتی برای «ثبت بخشی از تاریخچه‌ی ارزهای دیجیتال» عنوان کرده است.

فعالیت شبانه‌روزی اتریوم در مقابل خواب شبانه‌ی «مالیِ کهنه»

این تبلیغ با الهام از تبلیغات کلاسیک اپل که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ کامپیوترهای مک را با رایانه‌های شخصی مقایسه می‌کرد، بر مفهوم فعالیت شبانه‌روزی اتریوم در مقابل خواب شبانه‌ی «مالیِ کهنه» تمرکز دارد.

در این تبلیغ، گفتگویی بامزه‌ میان یک مرد جوان با لباس غیررسمی که نماینده‌ی اتریوم است و یک مرد مسن‌تر با لباس رسمی که برای نشان دادن «مالیِ کهنه» در لباس خواب است، شکل می‌گیرد.

با پایان یافتن ساعات معاملات، «مالیِ کهنه» با غرور از جابه‌جایی میلیاردها دلار در سراسر جهان سخن می‌گوید و به نیاز خود به استراحت اشاره می‌کند.

در پاسخ، نماینده‌ی اتریوم ضمن تاکید بر در دسترس بودن شبانه‌روزی اتریوم، به امکان دسترسی به استیبل‌کوین‌ها، NFTها و وام‌ها اشاره می‌کند. وی سپس با مهربانی «مالیِ کهنه» را برای استراحت به رختخواب می‌برد.

طبق گزارش شبکه‌ی Zora، یک راه‌حل لایه ۲ اتریوم که بر هنرمندان و برندها تمرکز دارد، این ویدیوی ۳۹ ثانیه‌ای که از سوی بیت‌وایز به عنوان «بخشی از تاریخ» توصیف شده، تاکنون توسط ۵۳۰ کاربر منحصر به فرد، ۱۳۹۵ بار ضرب شده است.

بیت‌وایز ۵۰ درصد از عواید حاصل از فروش این NFT را به «پروتکل گیلد» اختصاص داده است. پروتکل گیلد یک مکانیزم تامین مالی جمعی است که توسط مشارکت‌کنندگان اصلی اتریوم تاسیس شده است.

۵۰ درصد باقی‌مانده نیز بین دو بازیگر این تبلیغ، یعنی جیمی کِیلر و مایکل تاکونی تقسیم خواهد شد.

این ابتکار با تاییدیه‌ی اخیر بیت‌وایز برای راه‌اندازی «صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی اتریوم» از طریق درخواست‌های ۱۹b-4 به همراه هفت شرکت دیگر نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) هم‌سو است.

بیت‌وایز همچنین برای سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون دلاری احتمالی در «صندوق اتریوم بیت‌وایز» پس از راه‌اندازی آن، بیانیه‌ی ثبت S-1 خود را اصلاح کرده است.

انتظار می‌رود محصولات مرتبط با اتریوم با تاییدیه‌ی SEC در اوایل دوم ژوئیه (حدود ۱۱ تیر) راه‌اندازی شوند.

تاییدیه‌ی صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی اتریوم، تصمیمی تحت تاثیر سیاست

تحلیلگر صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی بلومبرگ، جیمز سیفرت، معتقد است که تاییدیه‌ی «صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی اتریوم» به جای ملاحظات صرفا مالی، احتمالا تحت تاثیر تصمیمات سیاسی بوده است.

سیفرت در مصاحبه‌ای اخیر، بیان کرد که فضای سیاسی، از جمله اقدامات دولت بایدن و واکنش‌های جامعه‌ی ارزهای دیجیتال، نقش مهمی در تایید این صندوق‌ها داشته است.

سیفرت گفت که بدون تغییرات قابل توجه در قوانین و مقررات، تایید سایر صندوق‌های قابل معامله‌ی بورسی ارزهای دیجیتال، از جمله سولانا، بعید به نظر می‌رسد. وی خاطرنشان کرد که برای نظارت بر این دارایی‌ها جهت جلوگیری از کلاهبرداری و دستکاری، به یک بازار قانون‌گذاری‌شده نیاز است.

در نقطه مقابل این دیدگاه، برایان کلی، سرمایه‌گذار و معامله‌گر شناخته‌شده‌ی ارزهای دیجیتال، چشم‌اندازی متفاوت را ارائه می‌دهد. وی در قسمت اخیر برنامه‌ی «پول سریع» شبکه‌ی CNBC، با طرح این سوال که «حالا نوبت چه ارزی است؟»، عنوان کرد که سولانا به طور بالقوه می‌تواند ارز دیجیتال بعدی باشد که در ایالات متحده دارای «صندوق قابل معامله‌ی بورسی» شود. آقای کلی که موسس و مدیرعامل صندوق دارایی دیجیتال BKCM نیز است، گفت: «باید سولانا را به عنوان گزینه‌ی احتمالا بعدی در نظر بگیریم. بیت‌کوین، اتریوم و سولانا احتمالا سه ارز دیجیتال کلیدی در دوره‌ی کنونی بازار به شمار می‌روند.»


منبع : Cryptonews