ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد فانتوم 120 میلیون دلار برای تسریع مهاجرت پروژه‌ها به سونیک متعهد شد

2024/06/21
20:22
55

بنیاد فانتوم، ستون اصلی شبکه‌ی غیرمتمرکز فانتوم، تعهد خود را به پشتیبانی از راه‌اندازی سونیک، شبکه‌ای جدید و با کارایی بالاتر، اعلام کرد.

در بیانیه‌ای در تاریخ ۲۰ ژوئن، بنیاد فانتوم از اختصاص حداکثر ۲۰۰ میلیون توکن بومی فانتوم (FTM) به ارزش تقریبی ۱۲۰ میلیون دلار از خزانه‌ی خود برای تسهیل انتقال پروژه‌ها به شبکه‌ی سونیک خبر داد.

این منابع مالی برای شناسایی و انعقاد مشارکت‌های راهبردی با توسعه‌دهندگان و شرکت‌های پیشرو جهت مشارکت در رشد و توسعه‌ی شبکه‌ی سونیک به کار گرفته خواهد شد. این شامل توسعه‌دهندگان درگیر در ساخت برنامه‌های کاربردی روی پلتفرم فانتوم، توسعه‌دهندگان متمرکز بر برنامه‌های غیرمتمرکز (DApp) و همچنین شرکای ارائه‌دهنده‌ی ابزار و خدمات حیاتی می‌شود.

نکته‌ی قابل توجه این است که تأمین این منابع از طریق استراتژی‌های مالی هوشمندانه‌ی آندره کرونجه، خالق شبکه‌ی فانتوم، و بدون افزایش کل عرضه‌ی توکن صورت می‌گیرد.

سونیک، راه‌حل لایه‌ی ۱ جدید را معرفی می‌کند

در وهله‌ی اول، منابع اختصاص‌یافته به اعطای کمک‌های مالی استراتژیک به برنامه‌های کاربردی موجود در اکوسیستم فانتوم اختصاص خواهد یافت، با اولویت قرار دادن پروژه‌هایی که تمایل قوی به استفاده از فناوری سونیک ابراز داشته‌اند.

این اقدام پس از تأسیس بنیاد سونیک، نهادی تازه‌تأسیس مسئول نظارت بر حاکمیت سونیک، مدیریت خزانه‌ی شبکه، تقویت مشارکت‌ها و پرورش اکوسیستم DApp، صورت می‌گیرد.

به گفته‌ی مایکل کونگ، مدیرعامل بنیاد فانتوم و تیم توسعه‌دهنده، سونیک یک راه‌حل لایه‌ی ۱ جدید به همراه یک لایه‌ی ۲ داخلی معرفی می‌کند که یکپارچه‌سازی بدون ‌درز با شبکه‌ی اتریوم را تسهیل می‌نماید و بدین ترتیب شکاف بین این دو شبکه‌ی سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) را پر می‌کند. از طریق معماری زنجیره‌ی سونیک، کاربران شبکه‌ی آینده‌ی سونیک به اکوسیستم گسترده‌ی برنامه‌های غیرمتمرکز، تأمین‌کنندگان نقدینگی و جامعه‌ی اتریوم دسترسی خواهند داشت.

تعهد به پشتیبانی از مهاجرت پروژه‌ها به سونیک، اولین باری نیست که بنیاد فانتوم اقدام به ارائه‌ی مشوق‌ها می‌کند. در ماه مه، شبکه‌ی فانتوم با اختصاص ۶.۵ میلیون دلار از توکن‌های بومی خود، بر مفهوم «ایمن‌تر کردن میم‌کوین‌ها» تأکید کرد و توسعه‌دهندگان را به مشارکت تشویق نمود.

علاوه‌بر این، در ماه مه ۲۰۲۳، شبکه‌ی فانتوم اوپرا «برنامه‌ی کسب درآمد از گس» را راه‌اندازی کرد که توسعه‌دهندگان واجد شرایط را با ۱۵ درصد از کل کارمزد گس ایجاد شده توسط برنامه‌های کاربردی آن‌ها جبران می‌کند.

فانتوم الزامات اعتبارسنجی را کاهش می‌دهد

در اوایل سال جاری، شبکه‌ی فانتوم از کاهش ۹۰ درصدی الزامات اعتبارسنجی خبر داد و دارایی‌های مورد نیاز برای اجرای یک گره‌ی خود-استیکینگ را از ۵۰۰,۰۰۰ FTM به ۵۰,۰۰۰ FTM تقلیل داد.

این اقدام باعث افزایش سطح دسترسی به راه‌اندازی یک گره‌ی فانتوم شده است، زیرا این شرکت بر تمرکززدایی و تأثیر مثبت آن بر کل شبکه تأکید می‌کند. طبق بیانیه، این پلتفرم خود را برای آینده‌ی شبکه‌های غیرمتمرکز، بدون کنترل تعداد محدودی از اعتبارسنج‌ها بر رویدادهای سیستم، آماده می‌سازد.

در دوره‌ی اخیر، برنامه‌های غیرمتمرکز و بلاک‌چین‌ها به دلیل عدم وفاداری به آرمان‌های امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مورد انتقاد قرار گرفته‌اند. هزینه‌ی بالای استیکینگ و تبدیل‌شدن به یک اعتبارسنج، یکی از دلایل اصلی این انتقادات به شمار می‌رود، چرا که بخش عمده‌ای از گره‌ها را در اختیار بازیگران متمرکز قرار می‌دهد.


منبع : Cryptonews