ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه در بحبوحه رسوایی بایننس، مقررات جدیدی برای رمز ارزها وضع کرد

2024/06/22
10:53
53

کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه (SEC) در اقدامی جدید، چارچوب نظارتی جامع برای حوزه ارزهای دیجیتال را روز جمعه رونمایی کرد. این چارچوب، رویکرد این نهاد را در قبال صدور، مبادله، نگهداری دارایی‌های دیجیتال و همچنین پلتفرم‌های مرتبط با آن‌ها به‌روزرسانی می‌کند. انتشار این خبر، تنها یک روز پس از بازدید قانونگذاران آمریکایی از تیگران گامباریان، مدیر اجرایی بازداشت‌شده صرافی بایننس، صورت گرفت.

به‌روزرسانی مقررات ارز دیجیتال توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه

طبق بیانیه رسمی کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه، چارچوب نظارتی جدید با هدف «گسترش دامنه تنظیم مقررات مطابق با تحولات جاری» در حوزه ارزهای دیجیتال تدوین شده است.

این بیانیه همچنین از ایجاد یک «پنجره ویژه» برای ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) برای ثبت‌نام در «برنامه تسریع پذیرش نظارتی» (ARIP) جدید نیجریه خبر می‌دهد. ARIP یک ابتکار نظارتی است که به‌منظور تسهیل ورود و فعالیت شرکت‌های حوزه فناوری مالی (FinTech) در این کشور طراحی شده است.

وب‌سایت کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیجریه، ARIP را «ابزاری برای حمایت از پیشبرد مدل‌های کسب‌وکار و فرآیندهای نوآورانه» توصیف می‌کند که در حال حاضر بدون مجوز لازم، از طریق فناوری مشغول به فعالیت در بازار سرمایه این کشور هستند.

آخرین برنامه کمیسیون امیدوار است ضمن «تکامل مقررات مؤثر»، از سلامت بازار و امنیت سرمایه‌گذاران حفاظت نماید. کلیه ارائه دهندگان بالقوه خدمات دارایی مجازی در نیجریه که متقاضی شرکت در برنامه ARIP هستند، می‌بایست ظرف مدت 30 روز نسبت به تکمیل درخواست‌های خود اقدام نمایند. در صورت عدم رعایت این الزام، دولت اعلام کرده است که اقدامات اجرایی علیه شرکت‌های غیرمجاز را به مرحله اجرا درخواهد آورد.

بازداشت تیگران گامباریان، مدیر اجرایی بایننس با وخامت اوضاع سلامتی

خبر تغییر رویکرد نظارتی نیجریه نسبت به دارایی‌های دیجیتال، تنها یک روز پس از بازدید دو قانونگذار آمریکایی از این کشور برای ملاقات با تیگران گامباریان، مدیر اجرایی بازداشت‌شده صرافی بایننس، در شرایطی منتشر شد که گزارش‌هایی از وخامت حال وی به گوش می‌رسد.

نمایندگان کنگره، فرنچ هیل (جمهوری‌خواه - لوئیزیانا) و کریسی هولاهان (دموکرات - پنسیلوانیا) پس از ملاقات با گامباریان اعلام کردند: «وی را در شرایط نامناسبی یافتیم. او به بیماری‌های مالاریا و ذات‌الریه مبتلا است و به‌طور قابل توجهی وزن کم کرده است. نگران‌کننده‌تر آنکه، از دسترسی به مراقبت‌های پزشکی کافی نیز محروم مانده است».

مدیر اجرایی بایننس در اواخر ماه مه در جریان جلسه دادگاه در ابوجا به طور ناگهانی از هوش رفت و به دستور قاضی می‌بایست در بیمارستان بستری می‌شد. با وجود این دستور، خانواده گامباریان می‌گویند که او هنوز هیچ مراقبت پزشکی مناسبی دریافت نکرده است.

در بیانیه 14 ژوئن خانواده وی آمده است: «پس از گذشت 11 روز، مقامات زندان در نهایت وی را برای یک معاینه کوتاه به بیمارستان بردند. متاسفانه، زندان اجازه نمی‌دهد نتایج این معاینه در اختیار خانواده، وکلای او و یا سفارت آمریکا قرار گیرد. آن‌ها فردی از زندان را به عنوان ولی بعدی آقای گامباریان معرفی کرده‌اند».

در پی این اتفاقات، قانونگذاران آمریکایی نامه‌ای به کاخ سفید نوشته و خواستار آزادی گامباریان از سوی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شده‌اند.

فرنچ هیل در این خصوص گفت: «تیگران باید به دلایل بشردوستانه هر چه سریع‌تر آزاد شود. اتهامات باقیمانده علیه وی لغو گردد و او بتواند به خانه‌اش در آمریکا بازگردد».

نادم انجر والا، کارمند دیگر بایننس که به همراه گامباریان توسط مقامات نیجریه دستگیر شده بود، توانست ماه بعد فرار کند و همچنان متواری است.


منبع : Cryptonews