ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پنترا کپیتال در پی سرمایه‌گذاری مجدد در توکن TON

2024/06/22
11:00
64

پنترا کپیتال (Pantera Capital)، شرکت سرمایه‌گذاری خطرپذیر برجسته در حوزه بلاکچین، با راه‌اندازی صندوق جدیدی تحت عنوان «فرصت سرمایه‌گذاری پنترا در TON»، تعهد مجدد خود را به توکن شبکه باز تلگرام (TON) نشان داد. این اقدام بیانگر اعتقاد راسخ پنترا به پتانسیل بالای این ارز دیجیتال است.

هدف از این صندوق، جذب سرمایه برای خریداری توکن‌های بیشتر TON است. پنترا در اوایل این هفته ایمیلی برای سرمایه‌گذاران بالقوه ارسال کرده است که در آن از آن‌ها دعوت می‌کند تا در «دور آتی این فرصت سرمایه‌گذاری» شرکت نمایند. علاقه‌مندان جهت رزرو سهمیه در این صندوق تا تاریخ ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) فرصت دارند تا از طریق فرمی، تمایل خود را ابراز کنند. حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای هر مشارکت‌کننده نیز ۲۵۰ هزار دلار آمریکا تعیین شده است.

سابقه‌ی درخشان پنترا در سرمایه‌گذاری بر روی TON

راه‌اندازی این صندوق جدید، تنها اندکی پس از انجام بزرگترین سرمایه‌گذاری پنترا بر روی TON از زمان تأسیس آن در سال ۲۰۰۳ صورت می‌گیرد. جزئیات توافق اولیه‌ی سرمایه‌گذاری همچنان محرمانه باقی مانده است، اما بر اساس ایمیل ارسالی پنترا که توسط وب‌سایت The Block مشاهده شده، این سرمایه‌گذاری در ماه مارس «با تخفیف قابل توجهی نسبت به قیمت لحظه‌ای» انجام شده است. پنترا به طور رسمی، سرمایه‌گذاری مذکور را در ماه مه اعلام کرد.

با راه‌اندازی این صندوق جدید، خوش‌بینی عمیق پنترا به آینده‌ی توکن TON بیش از پیش آشکار می‌شود. رایان بارنی، یکی از شرکای پنترا، ماه گذشته اعلام کرد: «ما بر این باوریم که شبکه‌ی TON هنوز در مراحل ابتدایی رشد خود قرار دارد و از پذیرش اکوسیستم آن و ویژگی‌های جدیدش توسط کاربران تلگرام بسیار هیجان‌زده هستیم.»

بلاکچین TON: از چالش‌های حقوقی تا رشد تصاعدی

بلاکچین TON که پیش‌تر با نام شبکه باز تلگرام شناخته می‌شد، در ابتدا توسط تلگرام راه‌اندازی شد. با این حال، این شرکت پس از ادعای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در سال ۲۰۱۹ مبنی بر نقض قوانین اوراق بهادار فدرال توسط فروش توکن‌های «گرام» توسط تلگرام، از این پروژه خارج شد. در نهایت، در سال ۲۰۲۰ تلگرام و شرکت تابعه‌ی آن، TON Issuer Inc. با بازگشت بیش از ۱.۲ میلیارد دلار به سرمایه‌گذاران و پرداخت جریمه‌ی ۱۸.۵ میلیون دلاری موافقت کردند.

پس از این اتفاقات، جامعه‌ی متن‌باز به توسعه‌ی مستقل بلاکچین TON ادامه داد و تلگرام نیز همچنان به پشتیبانی از این شبکه پرداخته است. اوایل سال جاری، این غول پیام‌رسان، سیستم تقسیم درآمد تبلیغاتی را برای صاحبان کانال‌ها معرفی کرد که به طور انحصاری با توکن TON پرداخت می‌شود و شامل تقسیم درآمد ۵۰ درصدی بین پلتفرم و اداره‌کنندگان کانال‌ها است.

رشد انفجاری تعداد کاربران و تراکنش‌های بلاکچین TON در ماه‌های اخیر، نشان‌دهنده‌ی پذیرش فزاینده‌ی این شبکه است. همچنین، استیبل‌کوین USDT تتر نیز در ماه آوریل بر روی شبکه‌ی TON راه‌اندازی شد و بر اساس گزارش پنترا، پذیرش USDT در این شبکه از هر بلاکچین دیگری سریع‌تر بوده است. طی کمتر از دو ماه، بیش از ۴۰۰ میلیون USDT در گردش قرار گرفته است.

بر اساس ایمیل پنترا، مینی‌اپلیکیشن‌های بازی تلگرام نیز با رشد قابل توجهی همراه بوده‌اند و از تمامی بازی‌های رمزنگاری پیشین پیشی گرفته‌اند. با وجود این، صحت ارقام اعلام‌شده در خصوص تعداد بازیکن (به دلیل احتمال حضور ربات‌ها) نیازمند بررسی‌های بیشتر است.


منبع : The block