ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

حساب کاربری شبکه اجتماعی 50 cent مورد حمله قرار گرفت

2024/06/22
18:18
54

حساب کاربری یکی از چهره‌های شناخته‌شده ، 50 cent (با نام اصلی کورتیس جیمز جکسون سوم)، در یک حمله سایبری به خطر افتاد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هکرها از این فرصت برای تبلیغ یک ارز دیجیتال تقلبی به نام GUNIT سوءاستفاده کردند.

پس از بازپس‌گیری حساب کاربری خود، 50 cent با انتشار بیانیه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام اعلام کرد هیچ ارتباطی با این ارز دیجیتال نداشته و هکرها موفق شده‌اند طی دقایقی، صدها میلیون دلار آمریکا از طریق این کلاهبرداری به جیب بزنند.

جزئیات کلاهبرداری با ارز دیجیتال تقلبی

کولین وو، روزنامه‌نگار حوزه ارزهای دیجیتال، در توییتر خود فاش کرد که هکرها با انتشار پستی در حساب کاربری 50 cent، به تبلیغ GUNIT پرداخته و لینکی را برای دنبال‌کنندگان این چهره سرشناس به اشتراک گذاشتند. این اقدام باعث شد ارزش بازار GUNIT تنها ظرف مدت 30 دقیقه به رقم قابل توجهی (احتمالا 8 میلیون دلار) برسد.

سپس هکرها با انجام عملیاتی به نام «راگ‌پول» (rug pull)، سرمایه‌گذاران را از دارایی‌هایشان محروم کردند. بر اساس اعلام 50 cent، این کلاهبرداری منجر به ضرر 300 میلیون دلاری سرمایه‌گذاران در مدت زمان کوتاه نیم ساعت شد.

وی ضمن تکرار عدم وابستگی به GUNIT، اعلام کرد که موفق به بازیابی حساب کاربری خود شده است. با این حال، هکرها در زمان کنترل حساب، اقدام به عرضه‌ی این ارز دیجیتال جعلی و کسب سود کلان از این طریق نمودند. پس از بازپس‌گیری حساب، 50 cent اقدام به حذف پست تبلیغاتی GUNIT کرد.


منبع : U Today