ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بایننس ۵ میلیون دلار از وجوه هک شده از صرافی BtcTurk را مسدود کرد

2024/06/23
11:48
52

صرافی رمزارز ترکیه‌ای، بیت‌تورک، مورد حمله سایبری قرار گرفت که در آن وجوه دیجیتال ذخیره شده در تعدادی از کیف پول‌های گرم آن، شامل توکن‌های AVAX (آوالانچ)، به سرقت رفت. این حمله پس از گزارش‌هایی در روز شنبه مبنی بر انتقالات مشکوک توکن‌های آوالانچ رخ داد.

بیت‌تورک در بیانیه‌ای اعلام کرد که کیف پول‌های سرد (cold wallet) این صرافی، که حاوی اکثریت قریب به اتفاق دارایی‌های آن است، همچنان ایمن بوده و از نظر مالی باثبات باقی مانده است.

مدیرعامل بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان، همکاری خود با بیت‌تورک در جهت بررسی این حمله را اعلام کرد. همچنین، این صرافی تاکنون موفق به مسدودسازی بیش از ۵.۳ میلیون دلار از وجوه سرقت شده است.

تحلیلگر بلاکچین، ZachXBT، بر اساس نتایج تحلیل زمان‌بندی، انتقالات مشکوک حدود ۵۴ میلیون دلار توکن آوالانچ را به این حمله مرتبط دانست. وی خاطرنشان کرد که وجوه از طریق THORChain به صرافی‌هایی مانند بایننس و کوین‌بیس منتقل شده و سپس به صورت بیت‌کوین به دو کیف پول مجزا برداشت شده است. این تراکنش‌های حجیم تقریباً همزمان با افشای حمله توسط بیت‌تورک صورت گرفته‌اند.

علاوه بر این، یک محقق بلاکچین پیش‌تر کیف پول آوالانچ مرتبط با این حمله را متعلق به یک صرافی رمزارز ترکیه‌ای شناسایی کرده بود، که مؤید ارتباط احتمالی بین بیت‌تورک و انتقالات آوالانچ است.

ZachXBT در تلگرام اعلام کرد که احتمالاً دو ساعت پیش از حمله به بیت‌تورک، کازینوی آنلاین Sportsbet نیز توسط همان عامل تهدید، به مبلغ بیش از ۳.۵ میلیون دلار مورد حمله سایبری قرار گرفته است. این ادعا بر اساس ادغام وجوه حاصل از سرقت‌ها با یکدیگر مطرح شده است.


منبع : The block