ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شبکه بلاک‌چین TON با افزایش TVL، هدف حملات فیشینگ قرار می‌گیرد

2024/06/24
17:20
61

شبکه بلاک‌چین TON در حال حاضر یکی از سریع‌ترین شبکه‌های در حال ظهور در صنعت ارزهای دیجیتال است. با این حال، طبق هشدارهای یو شیان، بنیان‌گذار شرکت امنیتی بلاک‌چین SlowMist، این پلتفرم با تهدید فزاینده‌ی حملات فیشینگ مواجه است.

شیان بر شیوع روزافزون لینک‌های فیشینگ و بات‌های مخرب در شبکه TON تأکید کرد. وی ماهیت باز این شبکه را دلیل اصلی این افزایش می‌داند که آن را به بستری جذاب برای کلاهبرداران تبدیل کرده است. او خاطرنشان کرد: «اکوسیستم تلگرام از لحاظ امنیتی، انعطاف‌پذیری چندانی ندارد و لینک‌های فیشینگ (یا فرم‌های بات) به راحتی از طریق گروه‌های پیام‌رسان، ایردراپ‌ها و سایر روش‌های فریب‌آمیز منتشر می‌شوند و می‌توانند به سرقت دسته جمعی کیف پول‌های TON کاربران منجر شوند.»

شیان همچنین اظهار داشت که کاربران تلگرام با شماره‌های ناشناس که اغلب به سیم‌کارت‌ها متصل نیستند، در معرض خطر بیشتری برای حملات فیشینگ قرار دارند. وی افزود: «اگر این [شماره‌های ناشناس] مورد سوءاستفاده قرار گیرند، به این معنی است که حساب کاربری تلگرام مربوطه نیز ممکن است به خطر بیفتد، مگر اینکه کاربر از رمز عبور مستقل و تایید دو مرحله‌ای استفاده کرده باشد.»

این هشدارها توسط Keystone، ارائه‌دهنده کیف پول سخت‌افزاری نیز تایید شده است. آن‌ها تاکید می‌کنند که هکرهای TON از رایج‌ترین روش‌های فیشینگ، از جمله انتقال با مبلغ صفر و ایردراپ توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) به آدرس قربانیان خود استفاده می‌کنند.

فریبکاری‌های فیشینگ، تهدیدی جدی در فضای ارزهای دیجیتال به شمار می‌روند. در این کلاهبرداری‌ها، مهاجمان با جعل هویت نهادهای مشروع، اقدام به سرقت اطلاعات حساس و دسترسی به کیف پول‌های ارز دیجیتال قربانیان می‌کنند.

طبق گزارشی از Scam Sniffer، باج‌افزارهای تخلیه کیف پول که نوعی بدافزار فیشینگ هستند، اغلب در وب‌سایت‌های فیشینگ برای فریب کاربران به امضای تراکنش‌های مخرب مورد استفاده قرار می‌گیرند. تنها در سال جاری، بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال به دلیل این کلاهبرداری‌ها از دست رفته است.

شکوفایی شبکه TON

شبکه TON در ماه‌های گذشته شاهد رشد قابل توجهی بوده است که منجر به افزایش چشمگیر در ارزش کل قفل‌شده (TVL) آن شده است. بر اساس داده‌های DeFiLlama، TVL شبکه TON به حدود ۶۴۹ میلیون دلار رسیده است که این رقم نسبت به ۱۵۱ میلیون دلار ثبت شده در ۲۵ آوریل (حدود سه ماه پیش)، افزایش قابل ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

علاوه بر این، داده‌های Tonstat حاکی از افزایش همزمان در تعداد کیف پول‌های فعال ماهانه و کل حساب‌های کاربری است. در حال حاضر، این شبکه دارای بیش از ۴.۸ میلیون کیف پول فعال ماهانه است. تعداد کل حساب‌های کاربری فعال‌شده نیز بیش از ۹ میلیون است که به‌طور میانگین، روزانه ۴۹ هزار حساب جدید فعال می‌شود.

این رشد چشمگیر عمدتا به دلیل ادغام TON با تلگرام است. معرفی اخیر بازی‌های کسب درآمد ضربه‌ای مانند Notcoin، Hamster Kombat و Blum به طور قابل توجهی بر محبوبیت TON افزوده و منجر به افزایش استفاده و فعال‌سازی کیف پول‌ها شده است.


منبع : Cryptoslate