ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Riot Platforms، خواستار برکناری بنیانگذار Bitfarms از هیئت مدیره شد.

2024/06/25
11:14
49

شرکت Riot Platforms، در اقدامی قابل توجه، تلاش خود برای تصاحب رقیب، Bitfarms، را تا زمان تشکیل هیئت مدیره جدید در این شرکت به تعویق انداخته است.

Riot Platforms بجای تکرار تلاش برای تصاحب، استراتژی خود را تغییر داده و به دنبال بازسازی هیئت مدیره Bitfarms است. در راستای این هدف، Riot در تاریخ 24 ژوئن به طور رسمی درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده سهامداران Bitfarms را ارائه نمود تا از این طریق، ترکیب هیئت مدیره این شرکت را تغییر دهد. بر اساس این درخواست، برکناری نیکولاس بونتا، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل موقت Bitfarms، و همچنین آندرس فینکلتستاین، یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره، دنبال خواهد شد. تصمیم نهایی در این خصوص از طریق رأی‌گیری سهامداران اتخاذ خواهد گردید.

آراء سهامداران همچنین در مورد برکناری فردی که جایگزین اميليانو گرودزکی، یکی از بنیانگذاران Bitfarms، شده است، تعیین‌کننده خواهد بود. گرودزکی اخیراً در مجمع عمومی سالانه سهامداران از هیئت مدیره برکنار شده است. بونتا و گرودزکی در سال 2017 شرکت Bitfarms را تأسیس کردند.

Riot اعلام کرده است که به دلیل بن‌بست ایجاد شده در مذاکرات با هیئت مدیره فعلی Bitfarms، این اقدام ضروری است. آن‌ها توضیح دادند که بدون انجام تغییرات اساسی در ترکیب هیئت مدیره، ادامه مذاکرات با حسن نیت با هیئت مدیره فعلی، ممکن نخواهد بود.

به گفته‌ی Riot: "فرهنگ حاکم بر هیئت مدیره فعلی Bitfarms بر محوریت بنیانگذاران استوار است و این شرکت معتقد است که این هیئت، منافع اعضای خود را بر منافع کل شرکت Bitfarms و سهامداران آن اولویت می‌دهد."

در نتیجه، Riot جان دلانی، امی فریدمن و رالف گورینگ را به عنوان جایگزین اعضای فعلی هیئت مدیره Bitfarms معرفی کرده است. آن‌ها همچنین تأکید کردند: "هیچ یک از این نامزدها، به طور مستقیم یا غیرمستقیم، از Riot یا هر یک از مشاوران Riot، هیچ گونه وجه یا مزایای مالی دیگری در رابطه با درخواست برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده یا نامزدی یا عضویت در هیئت مدیره Bitfarms دریافت نمی‌کنند."

پیش از این، در ماه آوریل سال جاری، Riot تلاش کرده بود تا Bitfarms را به مبلغ تقریبی 950 میلیون دلار خریداری کند. با این حال، Bitfarms این پیشنهاد بدون درخواست را رد کرد و گفت که این مبلغ، ارزش واقعی شرکت را به طور قابل توجهی پایین‌تر از حد واقعی در نظر گرفته است. از آن زمان تاکنون، Riot به طور مداوم اقدام به خرید سهام Bitfarms نموده است و اکنون با سهام 14.9 درصدی، به بزرگترین سهامدار این شرکت تبدیل شده است.

در نهایت، Riot اعلام کرد که آماده است با هیئت مدیره جدید Bitfarms در مورد یک خرید احتمالی گفتگو کند، اما پیشنهاد قبلی خود به مبلغ 2.30 دلار برای هر سهم را پس گرفته است.

 


منبع : Cryptoslate