ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

لوئیزیانا قانونی را برای ممنوعیت CBDCها، حمایت از حق خودنگهداری و استخراج رمز ارزها به تصویب رساند

2024/06/25
11:19
53

ایالت لوئیزیانا با تصویب قانونی در جهت ممنوعیت ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) و حمایت از فعالیت‌های مرتبط با ارز دیجیتال غیرمتمرکز (crypto)، گامی نوآورانه در عرصه‌ی سیاستگذاری ارز دیجیتال برداشت. این اقدام با نگرانی‌های مشابهی که در برخی دیگر از ایالت‌های ایالات متحده در خصوص CBDC وجود دارد، همسو است.

ممنوعیت CBDC و حمایت از خودنگهداری و استخراج ارز دیجیتال

در تاریخ ۱۹ ژوئن، جف لندری، فرماندار لوئیزیانا، لایحه شماره ۴۸۸ را امضا کرد. این لایحه، مقامات دولتی این ایالت را از پذیرش یا الزام پرداخت با استفاده از CBDC منع می‌کند. همچنین، مشارکت این مقامات در آزمایش‌های CBDC توسط هیئت مدیره فدرال رزرو و سایر نهادهای دولت فدرال را ممنوع می‌سازد.

قانون مذکور، حق افراد و کسب‌وکارها را برای پذیرش ارز دیجیتال به عنوان وجه رایج برای کالاها و خدمات قانونی و همچنین نگهداری شخصی ارز دیجیتال در کیف پول‌های سخت‌افزاری و غیرحضانتی تضمین می‌کند.

قوانین مربوط به استخراج و نگهداری ارز دیجیتال

بخش‌های دیگر این لایحه به قوانین و مقررات مربوط به استخراج ارز دیجیتال و راه‌اندازی نود (گره) می‌پردازد. این قانون، استخراج خانگی ارز دیجیتال را با رعایت قوانین محلی مربوط به آلودگی صوتی مجاز می‌داند. همچنین، استخراج تجاری ارز دیجیتال را در مناطق صنعتی با رعایت تمامی قوانین و مقررات مربوطه مجاز می‌کند.

بر اساس این قانون، راه‌اندازی نود برای اتصال به یک پروتکل بلاکچین یا پروتکل ثانویه، انتقال ارز دیجیتال بر روی پروتکل و استیکینگ (نگهداری بلندمدت) در این پروتکل، فعالیت‌های قانونی محسوب می‌شوند.

دادستان کل ایالت لوئیزیانا مسئولیت نظارت بر تقلب و سایر تخلفات مرتبط با استخراج و استیکینگ به عنوان یک سرویس را بر عهده دارد. همچنین، مشارکت‌کنندگان در این فعالیت‌ها ملزم به رعایت قوانین اوراق بهادار فدرال و ایالتی هستند.

ممنوعیت مالکیت خارجی و الزام واگذاری

این لایحه همچنین، کنترل شرکت‌های استخراج دیجیتال توسط طرف‌های خارجی ممنوعه را مسدود می‌کند و ملزم می‌کند که طرف‌های موجود تا آگوست ۲۰۲۵ این مالکیت را واگذار کنند. در صورت عدم رعایت این الزام، طرف‌های خارجی ممنوعه با مجازات‌های مدنی تا سقف ۱ میلیون دلار یا ۲۵ درصد از سهم طرف خارجی در کسب و کار مربوطه مواجه خواهند شد.

این لایحه، قوانین موجود را اصلاح می‌کند و از تاریخ ۱ آگوست لازم الاجرا می‌شود.

اقدامات سایر ایالت‌ها در زمینه‌ی ارز دیجیتال

ایالت‌های دیگر نیز قوانینی را در خصوص همین مسائل معرفی کرده‌اند. در ماه مه، فرماندار اوکلاهما قانونی را برای حمایت از استخراج‌کنندگان ارز دیجیتال و نگهداری شخصی ارز دیجیتال امضا کرد. در همین ماه، فرماندار مونتانا نیز قانونی را امضا کرد که دولت‌های محلی را از ممنوعیت استخراج ارز دیجیتال منع می‌کند.

ایالت آرکانزاس در ماه مه دو لایحه را امضا کرد که پس از موفقیت یک لایحه با سهل‌گیری بیشتر در سال ۲۰۲۳، محدودیت‌هایی را بر استخراج ارز دیجیتال اعمال یا مجاز می‌کند.

بحث در خصوص امکان استفاده از CBDC نیز در چندین ایالت مطرح است. Ledger Insights در ماه فوریه اعلام کرد که ۱۱ ایالت در این زمینه قوانین در حال بررسی دارند که شامل مسدود کردن پذیرش CBDC توسط ایالت، رد CBDC به عنوان پول، مسدود کردن مشارکت ایالتی در آزمایش‌ها یا اتخاذ رویکرد دیگری می‌شود.

در سطح فدرال، مجلس نمایندگان ایالات متحده لایحه‌ای را برای منع فدرال رزرو از ایجاد و صدور CBDC بدون تأیید کنگره تصویب کرد. سنا اکنون باید این لایحه را بررسی کند.


منبع : Cryptoslate