ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

مقامات هنگ کنگ از مرکز فناوری آماده بهره‌برداری برای استارت‌آپ‌های وب ۳ کانادا رونمایی کردند

2024/06/25
17:20
51

با هدف جذب استارت‌آاپ‌های حوزه وب ۳ و رمز ارز کانادایی، سازمان‌های دولتی هنگ کنگ در کنفرانس فناوری تورنتو حضور یافتند و از زیرساخت‌های آماده بهره‌برداری این شهر برای تاسیس و راه‌اندازی کسب و کارهای نوپا پرده برداشتند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی، دفتر تجارت و اقتصاد هنگ کنگ در تورنتو (Toronto ETO)، سرمایه‌گذاری هنگ کنگ (InvestHK) و استارت‌آپ هنگ کنگ (StartmeupHK) با همکاری مشترک، رویدادی را در نمایشگاه کالیشن ۲۰۲۴ برگزار نمودند.

در این رویداد، خانم امیلی مو، مدیر دفتر تجارت و اقتصاد هنگ کنگ در تورنتو، بر محیط کسب و کار دوستانه با استارت‌آپ‌ها در هنگ کنگ تاکید کرد. وی مزیت‌هایی نظیر مالیات پایین‌تر نسبت به کانادا و تمایل این شهر برای همکاری با «شرکت‌های فناوری تخصصی پیش از تجاری‌سازی» را برجسته ساخت.

خانم مو همچنین خاطر نشان کرد: «در هنگ کنگ، نگرشی نوآورانه در قبال توسعه وب ۳ و دارایی‌های مجازی وجود دارد. در حال حاضر، فناوری مالی، فناوری سلامت، فناوری سبز و فناوری املاک در هنگ کنگ و آسیا با اقبال روبرو هستند.»

مزایای قابل توجه برای کسب و کارهای کانادایی فعال در هنگ کنگ

کسب و کارهای کانادایی که در هنگ کنگ فعالیت می‌کنند، از مزایای قابل توجهی از جمله امکان دریافت بودجه‌های دولتی و خصوصی برخوردار هستند.

علاوه بر آن، دولت‌های کانادا و هنگ کنگ برای بیش از یک دهه توافقنامه مالیات مضاعف را حفظ کرده‌اند. این توافقنامه با هدف جلوگیری از پرداخت مالیات مضاعف و فرار مالیاتی مربوط به مالیات بر درآمد شخصی و شرکت‌ها منعقد شده است.

تاسیس زیرکمیته‌ای برای توسعه وب ۳ و دارایی‌های مجازی

در راستای حمایت از این حوزه و تسهیل رشد وب ۳ و دارایی‌های دیجیتال در هنگ کنگ، در تاریخ ۲۲ ژوئن، جانی نگ کیت چانگ، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، از تأسیس زیرکمیته‌ای برای توسعه وب ۳ و دارایی‌های مجازی خبر داد.

هدف از تشکیل این زیر کمیته، ایجاد یک محیط منسجم با مقررات محکم و شفاف است که بتواند چارچوب‌های فنی، حقوقی و نظارتی را به طور متوازن در برگیرد. این امر مستلزم دریافت بازخورد از ذینفعان مختلف در خصوص جنبه‌های کلیدی توسعه سیاست وب ۳ می‌باشد.

خروج گسترده صرافی‌های ارز دیجیتال از هنگ کنگ

با وجود تلاش‌های صورت گرفته برای معرفی هنگ کنگ به عنوان یک مرکز دوستدار ارز دیجیتال، این منطقه در ماه مه شاهد خروج گسترده صرافی‌های ارز دیجیتال بود.

در تاریخ ۲۸ مارس ۲۰۲۴، HKVAEX که گمان می‌رود وابسته به بایننس باشد، درخواست مجوز خود را پس گرفت. پس از آن، در تاریخ ۱۴ مه، صرافی‌های IBTCEX، QuanXLab و Huobi HK نیز از این رویه تبعیت کردند. این روند با خروج گیت.اچ کی در ۲۲ مه، اوکی‌ایکس هنگ کنگ در ۲۴ مه و بای بیت (شرکت اسپارک فین‌تک) در ۳۱ مه ادامه یافت.

در حال حاضر، تنها ۱۷ پلتفرم تجارت دارایی مجازی در لیست درخواست مجوز باقی مانده‌اند. این امر نشان می‌دهد که در مجموع ۱۱ شرکت درخواست مجوز خود را پس گرفته یا پس داده‌اند.

انتقاد به سیستم صدور مجوز ارزهای دیجیتال هنگ کنگ

به تازگی، وو شوائو، عضو شورای قانونگذاری هنگ کنگ، از سیستم صدور مجوز ارزهای دیجیتال هنگ کنگ انتقاد کرده است. وی بر این باور است که الزامات این سیستم بر اعتماد بازار تاثیر منفی گذاشته است.

آقای وو دلیل خروج گسترده صرافی‌ها را الزاماتی می‌داند که توسط کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ (SFC) اعمال می‌شود. این کمیسیون از متقاضیان مجوز پلتفرم تجارت دارایی مجازی می‌خواهد که متعهد شوند کاربران چینی سرزمین اصلی را در هیچ منطقه‌ای نداشته باشند.

در همین راستا، هنگ کنگ با راه‌اندازی اولین سری از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) مبتنی بر ارزهای دیجیتال، به طور بالقوه به عنوان رقیبی برای محصولات محبوب بیت کوین در ایالات متحده ظاهر شده است.


منبع : Cryptonews