ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری راهبردی زودیا کاستودی و 21Shares برای ارتقای امنیت دارایی‌های دیجیتال در اروپا

2024/06/25
17:51
53

دو شرکت پیشرو در حوزه‌ی بلاک‌چین، زودیا کاستودی و 21Shares، با عقد یک قرارداد همکاری راهبردی، خدمات نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال مرتبط با محصولات قابل معامله در بورس مبتنی بر ارزهای دیجیتال (ETP) با پشتوانه فیزیکی را در سراسر بازار اروپا، با تمرکز ویژه بر سوئیس، ارائه خواهند کرد.

این مشارکت بر ارتقای امنیت و انطباق با قوانین برای سرمایه‌گذاران در ETPهای 21Shares متمرکز است. بر اساس این توافق، مؤسسات مالی که از طریق پلتفرم 21Shares اقدام به سرمایه‌گذاری در ETPها می‌کنند، از امنیت ذخیره‌سازی سرد دارایی‌های دیجیتال با امکان دسترسی فوری و ۲۴ ساعته در ۷ روز هفته بهره‌مند خواهند شد.

منی چیو، مدیر توسعه‌ی محصولات مالی در 21Shares، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری عنوان کرد: «زودیا کاستودی با دارا بودن زیرساخت ذخیره‌سازی سرد پیشرو در صنعت و راه‌حل‌های جامع برای تسهیل انطباق با قوانین، اطمینان حاصل می‌کند که سرمایه‌گذاران ما از پیشرفته‌ترین و متنوع‌ترین خدمات نگهداری امن در بازار جهانی بهره‌مند شوند.»

جولین ساویر، مدیرعامل زودیا کاستودی، ضمن اشاره به تأثیرگذاری گسترده‌ی این همکاری بر کل اکوسیستم بلاک‌چین، بر این نکته تأکید کرد: «این مشارکت تأثیری عمیق بر کل صنعت خواهد گذاشت؛ چرا که امنیت، مدیریت ریسک و انطباق با قوانین، همواره در اولویت اصلی قرار خواهند داشت.»

افزایش تقاضای نهادی برای دارایی‌های دیجیتال

بر اساس داده‌های ارائه شده توسط 21Shares، تا پایان سه ماهه‌ی اول سال جاری، تعداد ۹۳۷ سرمایه‌گذار نهادی، مبلغ قابل توجهی معادل ۱۱ میلیارد دلار وجوه را در صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین آمریکا (ETF) نگهداری می‌کردند. این رقم بیانگر آن است که حدود ۲۰ درصد از کل دارایی‌های این صندوق‌ها متعلق به سرمایه‌گذاران نهادی است. لازم به ذکر است که این میزان نفوذ، در مقایسه با صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر طلا، که تنها ۹۵ سرمایه‌گذار نهادی در اولین سه ماهه‌ی پس از راه‌اندازی جذب کرده‌اند، بسیار چشمگیر است.

همانطور که در بیانیه‌ی مطبوعاتی امروز زودیا کاستودی ذکر شده است، تقاضا برای ETP به شدت افزایش یافته است. این بیانیه همچنین بر نیاز مبرم مؤسسات مالی به برخورداری از امنیت و خدمات نگهداری امن دارایی‌های دیجیتال با کیفیت بالا در سراسر چرخه‌ی انتشار تا بازخرید ETPها تأکید می‌کند.

شرکت 21Shares ای‌جی، به‌عنوان عرضه‌کننده‌ی پیشروِ ETPهای با پشتوانه ارزهای دیجیتال در بازارهای جهانی خارج از ایالات متحده، در حال حاضر طیف وسیعی از ۴۰ ETP را در سراسر اروپا به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهد. پیش از این، در جولای ۲۰۲۰، این شرکت، کوین‌بیس کاستودی را برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال مرتبط با اولین ETP بیت‌کوین با پشتوانه فیزیکی در اروپا، یعنی ETP بیت‌کوین 21Shares، انتخاب کرده بود.

شرکت زودیا کاستودی، که در سال ۲۰۲۱ توسط دو بانک بزرگ استاندارد چارترد و نورثرن تراست تأسیس شد، از حمایت سرمایه‌گذاریِ مؤسسات مالی دیگری همچون اس‌بی‌آی و بانک ملی استرالیا نیز برخوردار است.


منبع : The block