ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد بلاست ۱۷ میلیارد توکن BLAST را در فاز اول ایردراپ توزیع می‌کند

2024/06/26
11:43
72

بنیاد بلاست، سازمان حاکمیتی شبکه لایه ۲ بلاست، جزئیات مربوط به ایردراپ مورد انتظار خود را اعلام کرد. طبق بیانیه‌ای رسمی، در تاریخ ۲۶ ژوئن (به وقت شرقی آمریکا) ۱۷ میلیارد توکن BLAST به عنوان بخشی از فاز اول ایردراپ توزیع خواهد شد. زمان توزیع به شرح زیر است:

  • ۱۰:۰۰ صبح به وقت شرقی آمریکا (EST)
  • ۱۰:۰۰ شب به وقت هنگ کنگ (HKT)
  • ۴:۰۰ بعد از ظهر به وقت اروپای مرکزی (CET)

از این ۱۷ میلیارد توکن، ۷ درصد به تامین‌کنندگان اولیه نقدینگی که با بریج کردن اتریوم (ETH) یا استیبل‌کوین USDB به شبکه بلاست کمک کرده‌اند، تعلق می‌گیرد. همچنین، ۷ درصد دیگر به کاربرانی که با مشارکت در برنامه‌های غیرمتمرکز (dApp) موفق به کسب Blast Gold شده‌اند، اختصاص خواهد یافت. طبق گزارش توزیع توکن (توکنومیک) بلاست، ۳ درصد باقیمانده به بنیاد Blur اختصاص می‌یابد تا "در ایردراپ‌های گذشته و آینده به جامعه Blur توزیع گردد."

بنیاد بلاست علاوه بر جزئیات ایردراپ ۲۶ ژوئن، اطلاعات بیشتری در مورد توزیع کلی توکن ارائه کرده است. بر اساس این گزارش، ۵۰ درصد از کل ۱۰۰ میلیارد توکن بلاست برای جامعه در نظر گرفته شده است و طی سه سال آینده ایردراپ‌های بیشتری برای جامعه برنامه‌ریزی شده است. سهم مشارکت‌کنندگان کلیدی در توسعه بلاست ۲۵.۵ درصد از کل توکن‌ها خواهد بود و سرمایه‌گذاران و بنیاد بلاست نیز به ترتیب ۱۶.۵ درصد و ۸ درصد دریافت خواهند کرد.

بنیانگذار بلاست، تیشون روکیر، همچنین بنیانگذار بازار NFT به نام Blur است. هدف بلاست ایجاد یک مدل بازدهی بومی برای اتریوم و استیبل‌کوین‌ها است. شبکه اصلی این پلتفرم در تاریخ ۲۹ فوریه راه‌اندازی شد و بر اساس ردیاب داده‌های ارز دیجیتال DeFiLlama، همچنان بیش از ۱.۶۷ میلیارد دلار کل ارزش قفل‌شده (TVL) را حفظ می‌کند.


منبع : The block