ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

نقش صنعت استخراج بیت کوین در افزایش تقاضای برق تگزاس

2024/06/26
11:50
47

ایالت تگزاس، که به وسعت و بزرگی شهرت دارد، در زمینه استخراج بیت کوین نیز به یکی از قطب های اصلی جهان تبدیل شده است. پس از خروج گسترده فعالیت های استخراج از چین، تگزاس به دلیل برخورداری از منابع فراوان انرژی باد و خورشیدی، به همراه وسعت قابل توجه زمین، به مکان جذابی برای استخراج کنندگان بیت کوین تبدیل شد.

شورای بلاکچین تگزاس در گزارش اخیر خود اعلام کرده است که این ایالت مسئولیت بیش از 30 درصد از نرخ هش کل ایالات متحده (میزان قدرت محاسباتی اختصاص یافته به استخراج بیت کوین) را بر عهده گرفته است. این گزارش همچنین اشاره می کند که تگزاس میزبان 5 مورد از 10 استخر استخراج بزرگ بیت کوین در آمریکا است.

علاوه بر این، شورای بلاکچین تگزاس خاطرنشان می کند که ایالات متحده در حال حاضر از نظر سهم خود از نرخ هش کل شبکه بیت کوین، پیشرو جهان به شمار می رود. این موضوع حاکی از آن است که تگزاس اساسا به پایتخت جهانی استخراج بیت کوین بدل شده است.

رسانه های تگزاس و نسبت دادن افزایش تقاضای برق به استخراج بیت کوین

در حالی که تبدیل شدن تگزاس به قطب استخراج بیت کوین قابل توجه است، برخی رسانه های این ایالت، استخراج کنندگان را عامل افزایش تقاضای برق می دانند.

هفته گذشته مقاله ای در آستین کرونیکل منتشر شد که تقاضای فعلی برق تگزاس را حدود 85 گیگاوات (GW) عنوان کرد و پیش بینی کرد که این رقم تا سال 2030 دو برابر شده و به 150 گیگاوات برسد. این مقاله همچنین استخراج بیت کوین را عامل اصلی افزایش تقاضای برق معرفی نمود. نویسنده این مقاله ادعا کرده است که "پیش بینی می شود بیش از 50 درصد از این تقاضای جدید از افزایش تعداد عملیات استخراج ارزهای دیجیتال و مراکز داده در حوضه پرمین ناشی شود."

علاوه بر این، مقاله دیگری در هیوستون کرونیکل به دلایل احتمالی فروپاشی شبکه برق تگزاس به دلیل استخراج بیت کوین پرداخته است.

استخراج بیت کوین و واقعیت تقاضای برق تگزاس

اگرچه استخراج بیت کوین در تگزاس موضوعی بحث برانگیز است، اما کارشناسان این صنعت معتقدند که استخراج عامل اصلی افزایش تقاضای برق نیست.

لی براچر، بنیانگذار و رئیس شورای بلاکچین تگزاس، در مصاحبه ای با کریپتونوز، برآورد شورای قابلیت اطمینان برق تگزاس (ERCOT) مبنی بر رسیدن مصرف انرژی تگزاس به 150 گیگاوات تا سال 2030 را اغراق آمیز توصیف کرد.

آقای براچر با اشاره به آمار ERCOT خاطرنشان کرد که سهم فعلی استخراج بیت کوین در تگزاس تنها 2902 مگاوات (MW) از تقاضای کل است. او همچنین افزود: "ما در دو سال گذشته شاهد افزایش مداوم حدود 90 مگاوات در ماه بوده ایم. با توجه به محدودیت ظرفیت، رقابت با مراکز داده هوش مصنوعی، کاهش سودآوری و هزینه بالای توسعه مراکز داده استخراج بیت کوین در مقیاس بزرگ، انتظار داریم که کل استخراج بیت کوین تا پایان دهه به حدود 5000 مگاوات برسد."

بر اساس این ارقام، براچر معتقد است که استخراج بیت کوین تا سال 2030 حدود 3 درصد از رشد بار شبکه برق را به خود اختصاص خواهد داد.

وی همچنین خاطرنشان کرد که ادعای ERCOT مبنی بر سهم 20 درصدی استخراج کنندگان بیت کوین در رشد بار شبکه تا سال 2030، اغراق آمیز است. دلیل این امر آن است که بسیاری از پروژه های استخراج که هرگز وارد مرحله توسعه نشده اند، همچنان در صف اتصال به شبکه قرار دارند. در نتیجه، این موضوع باعث انحراف در پیش بینی های ERCOT شده است.


منبع : Cryptonews