ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کره جنوبی با مقررات جدید، دارایی کاربران صرافی‌های رمزارز را در صورت ورشکستگی تأمین می‌کند

2024/06/26
12:01
50

کمیسیون خدمات مالی (FSC) روز سه‌شنبه اعلام کرد که دولت با هدف تقویت اعتماد به این بازار، یک حکم اجرایی را به تصویب رسانده است. از ماه آینده، سرمایه‌گذاران در بازار دارایی‌های دیجیتال کره جنوبی از امنیت بیشتری برخوردار خواهند شد. این امر به واسطه قوانین جدیدی است که موجودی کاربران را در صورت ورشکستگی صرافی‌های رمزارز (CEX) محافظت می‌کند.

اصلاحیه‌های اخیر دارایی‌های مجازی فراتر از ایجاد شبکه‌های ایمنی برای موجودی کاربران عمل می‌کند. این اصلاحات نشان‌دهنده تلاش گسترده‌تری برای تنظیم و ساماندهی فضای رمزارز در کره جنوبی است. این اقدامات که از 19 جولای لازم‌الاجرا می‌شوند، به تعریف و دسته‌بندی شفاف دارایی‌های مجازی می‌پردازند. همچنین، برای مقابله با شیوه‌های معاملاتی غیرمنصفانه سازوکارهایی را ایجاد خواهند کرد.

مقررات جدید کره جنوبی، سپرده‌های کاربران رمزارز را ایمن می‌کند

بر اساس این حکم، ارائه دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) ملزم خواهند شد تا سپرده‌های مشتریان را در مؤسسات مالی معتبر و به صورت کاملاً جداگانه از وجوه شرکت خود نگه دارند. این اقدام با هدف به حداقل رساندن ریسک‌های مرتبط با ورشکستگی صرافی‌ها و افزایش اعتماد کاربران به بازار رمزارز کره انجام می‌شود.

در صورت ورشکستگی یا تعطیلی یک VASP، بانک حافظ اموال (custodian bank) وارد عمل خواهد شد. این بانک پس از اعلام عمومی فرآیند از طریق روزنامه‌ها و وب‌سایت‌های رسمی، موظف است مستقیماً سپرده‌های کاربران را به آن‌ها بازگرداند.

تمرکز بر امنیت با ذخیره‌سازی آفلاین دارایی‌های کاربران

اکنون از VASPها خواسته می‌شود که حداقل ۸۰ درصد از دارایی‌های دیجیتال کاربران خود را در «ذخیره‌سازی سرد» (cold storage) نگه دارند. «ذخیره‌سازی سرد» به سیستم‌های آفلاین با امنیت بالا اشاره دارد که خطر هک یا سرقت را به حداقل می‌رساند.

علاوه بر این، مقامات می‌توانند در صورت نگرانی در مورد نقض امنیتی، فعالیت‌های غیرقانونی یا احتمال تعطیلی کسب‌وکار، نسبت ذخیره‌سازی سرد سخت‌گیرانه‌تری را برای یک VASP خاص اجباری کنند.

قانون جدید کره جنوبی، متضمن مجازات‌های سنگین برای کلاهبرداری است

این حکم همچنین با عواقب جدی برای بازیگران مخرب در بازار رمزارز برخورد می‌کند. سوءاستفاده از سیستم برای کسب درآمد غیرمنصفانه اکنون می‌تواند منجر به اتهامات کیفری و جریمه‌های سنگین شود. مجرمین می‌توانند حداقل یک سال حبس یا جریمه‌ای تا پنج برابر مبلغ سود غیرقانونی خود را متحمل شوند.

به‌عنوان مثال، دادگاهی در همین ماه حکم 10 سال زندان را برای وی، یک کلاهبردار رمزارز کره جنوبی که صدها سرمایه‌گذار را از ۸۲.۶ میلیون دلار کلاهبرداری کرده بود، تأیید کرد. طرح وی شامل فریب قربانیان با وعده بازدهی «تضمینی» بود، تاکتیکی که در نهایت منجر به مجازات وی شد.

قوانین جدید همچنین به VASPها اختیار می‌دهد تا تحت شرایط خاصی، سپرده و برداشت‌های کاربران را محدود کنند.

ضبط میلیون‌ها دلار در سرکوب‌های اخیر

در حالی که کره جنوبی هنوز به طور رسمی سود رمزارز را مالیات نمی‌دهد، اما کشمکش‌های دولت برای وضع مالیات، عدم اطمینان ایجاد کرده است. با این حال، مقامات مالیاتی همچنان هوشیار هستند و به نظر می‌رسد بسیاری از افراد از رمزارز به عنوان ابزاری برای پنهان کردن درآمد استفاده می‌کنند.

تنها در این ماه، یک استان [درکره جنوبی] حدود ۱۳٨ هزار دلار ارز دیجیتال را از ۳۱ مظنون فرار مالیاتی ضبط کرد. در ماه مارس، مقامات مالیاتی در هواسئونگ، دارایی‌های رمزارز به ارزش بیش از ۷۶۸ هزار و ۵۰۰ دلار را ضبط کردند.


منبع : Cryptonews