ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پلتفرم Swarm Markets مستقر در برلین، طلای توکنی‌شده راه‌اندازی کرد

2024/06/26
12:05
56

پلتفرم Swarm Markets،مستقر در برلین، طلای دیجیتال با پشتوانه کامل دارایی را راه‌اندازی کرده است که توسط توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نشان داده می‌شود.

این پلتفرم دارایی‌های دنیای واقعی (RWA) اعلام کرده است که به سرمایه‌گذاران امکان نگهداری و تجارت طلا به صورت دیجیتال را می‌دهد. هر NFT نشان‌دهنده مالکیت شمش‌های طلای فیزیکی است که در گاوصندوق‌های امن نگهداری می‌شود. هر NFT با یک شمش طلای خاص مطابقت دارد و دارای شناسه‌های منحصربه‌فردی برای تأیید مالکیت است. طلای فیزیکی توسط Brinks، یک شرکت امنیتی و لجستیکی، در گاوصندوق‌های لندن آن‌ها نگهداری خواهد شد.

وب‌سرویس آمازون برای طلا

فیلیپ پایپر، یکی از بنیان‌گذاران Swarm Markets، می‌گوید: «ما در حال ایجاد وب‌سرویس آمازون برای طلا روی بلاکچین هستیم.»

پایپر گفت: «نه تنها سرمایه‌گذاران شناسه‌های منحصربه‌فردی برای NFT خود خواهند داشت که آن‌ها را به یک شمش یا اونس طلای خاص مرتبط می‌کند، بلکه می‌توانند مالکیت و نگهداری طلای خود را به صورت دیجیتالی از طریق بلاکچین داشته باشند، آن را با دارایی فیزیکی اساسی معاوضه کنند و مکان نگهداری طلای فیزیکی خود را انتخاب کنند.»

محصول سازگار با MiCA؟

این راه‌اندازی پیش از تغییرات قانونی در اروپا تحت مقررات بازار دارایی‌های رمزارز (MiCA) که از اول جولای لازم‌الاجرا می‌شود، صورت می‌گیرد. قوانین MiCA الزامات سختگیرانه‌ای را برای توکن‌های ارجاع‌شده به دارایی، از جمله آن‌هایی که بر اساس طلا هستند، معرفی می‌کند. با این حال، NFTها به دلیل ماهیت منحصربه‌فرد و غیرقابل تعویض بودن، از حوزه این مقررات جدید خارج هستند.

پایپر گفت: «ما همچنین اطمینان حاصل کرده‌ایم که این محصول با قوانین توکن‌های ارجاع‌شده به دارایی MiCA مطابقت دارد تا به سرمایه‌گذاران حداکثر اطمینان را بدهد.»

توکن‌های معامله‌شده در پلتفرم Swarm

یکی از ویژگی‌های برجسته NFTهای طلای دیجیتال Swarm، قابلیت معامله و تراکنش همتا به همتا است.

سرمایه‌گذاران می‌توانند توکن‌ها را در پلتفرم Swarm Markets یا سایر بازارهای سازگار معامله کنند و این امر نقدشوندگی و مشارکت در بازار را مانند سرمایه‌گذاری‌های سنتی طلا تسهیل می‌کند.

انتقال و تجارت از طریق فناوری بلاکچین تسهیل می‌شود. دارندگان توکن می‌توانند NFTهای خود را با طلای فیزیکی اساسی معاوضه کنند. این فرآیند شامل انجام بررسی‌های «مشتری خود را بشناسید» (KYC) و «ضد پولشویی» (AML) برای اطمینان از انطباق با استانداردهای قانونی است.

پس از تأیید، سرمایه‌گذاران می‌توانند حوزه‌ی قضایی را که طلای آن‌ها در آنجا نگهداری می‌شود انتخاب کنند و بدین ترتیب سطحی از سفارشی‌سازی و کنترل را بر سرمایه‌گذاری خود اعمال کنند.

Swarm در حال ورود به یک روند رو به رشد شامل توکن‌های دیجیتالی با پشتوانه دارایی است.


منبع : Cryptonews