ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پروژه Worldcoin پیش از راه‌اندازی World Chain با Alchemy همکاری می کند

2024/06/26
20:58
54

پروژه Worldcoin که بر احراز هویت انسانی تمرکز دارد،  پیش از راه‌اندازی بلاک‌چین اختصاصی خود با نام «World Chain» در هفته‌ها یا ماه‌های آتی، خبر از همکاری با Alchemy، پلتفرم زیرساخت وب ۳، داد.

این همکاری بر اساس بیانیه منتشر شده، دسترسی توسعه‌دهندگان World Chain را به یک مجموعه کامل از ابزارهای توسعه وب ۳ تسهیل می‌کند. این ابزارها شامل رابط‌های برنامه‌نویسی (API) هسته‌ای و داده‌ای، راه‌حل‌های فهرست‌نویسی و مجموعه‌ای از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای توسعه و تقویت برنامه‌های کاربردی مرتبط با این پروژه است.

استیون اسمیت، مدیر بخش پروتکل سازمان «ابزار برای بشریت» (Tools for Humanity)، که توسعه و تبلیغ پروژه Worldcoin را برعهده دارد، در مصاحبه با وب‌سایت The Block اعلام کرد: «مجموعه ابزار توسعه آلکمی جامع‌ترین مجموعه‌ای است که تاکنون در حوزه وب ۳ با آن برخورد داشته‌ایم.»

سازمان «ابزار برای بشریت» توسط سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI و الکس بلانیا تأسیس شده است. بلانیا هم‌اکنون مدیرعاملی این سازمان را نیز بر عهده دارد.

بنیاد Worldcoin پیش‌تر در ماه آوریل از راه‌اندازی یک بلاک‌چین جدید لایه ۲ به نام World Chain خبر داده بود. این بلاک‌چین جدید با هدف بهبود کارایی پروژه Worldcoin طراحی شده است. پروژه مذکور به افرادی که با اسکن عنبیه چشم خود، انسان بودنشان را ثابت می‌کنند، شناسه‌های جهانی (World ID) اختصاص می‌دهد. طبق آمار وب‌سایت این پروژه، تاکنون نزدیک به ۶ میلیون نفر برای دریافت شناسه جهانی ثبت‌نام کرده‌اند.

بیانیه منتشر شده در روز چهارشنبه همچنین به همکاری World Chain با «اپتیمیزم»، «کوین‌بیس» و اکوسیستم گسترده‌تر اتریوم در قالب «سوپرچین» اشاره می‌کند. بر اساس این بیانیه، World Chain تا زمان انتقال نهایی از شبکه اصلی آپتیمیزم (که در حال حاضر بیش از ۵۰ درصد از فضای بلاک آن توسط Worldcoin اشغال می‌شود)، به‌عنوان خانه جدید برای شناسه جهانی و اپلیکیشن Worldcoin عمل خواهد کرد.

راه‌اندازی World Chain طبق گفته‌های Worldcoin برای تابستان سال جاری برنامه‌ریزی شده است.

نوام هورویتز، از شرکت Alchemy، هدف این همکاری را جذب کاربران اینترنتی «جریان اصلی» به دنیای بلاک‌چین عنوان می‌کند. وی در ادامه می‌افزاید: «استفاده از رول‌آپ‌ها، که زیرساخت کلیدی‌ای است که در حال مشارکت روی آن هستیم، روش بنیادی برای مقیاس‌گذاری ایمن و کارآمد برنامه‌های کاربردی بلاک‌چین و دستیابی به فضای بلاک بیشتر است.»

بنیاد Worldcoin ادعا می‌کند که World Chain به گونه‌ای بهینه‌سازی شده است که به جای ربات‌ها، برای «انسان‌های واقعی» کاربرد داشته باشد. بر این اساس، دارندگان شناسه جهانی از اولویت در دسترسی به فضای بلاک و کارمزد تراکنش رایگان برای تراکنش‌های عادی برخوردار خواهند شد.


منبع : The block