ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی بیت‌استمپ، یورو تتر را در راستای قوانین جدید میکا از لیست معاملات خارج می‌کند

2024/06/26
21:03
59

بیت‌استمپ در بیانیه رسمی خود که در تاریخ 26 ژوئن منتشر شد، اعلام کرد که به منظور تطبیق با قوانین MiCA که در تاریخ 30 ژوئن به طور کامل اجرایی می‌شوند، یورو تتر را از لیست معاملات خود حذف خواهد کرد.

صرافی بیت‌استمپ، از پیشگامان لیست کردن یورو تتر، استیبل‌کوین با پشتوانه یورو شرکت تتر، در حال آماده‌سازی برای اجرای کامل مقررات بازارهای دارایی‌های رمزارز اروپا (MiCA) است. این اقدام با خروج یورو تتر (EURT) از فهرست معاملات تا پایان ماه ژوئن همراه خواهد بود.

یورو تتر در سراشیبی

یورو تتر، استیبل‌کوین شرکت تتر که در سال 2021 راه‌اندازی شد، پشتوانه‌ی خود را از یورو دریافت می‌کند. این شرکت همچنین استیبل‌کوین بزرگ‌تر و شناخته‌شده‌تر تتر با پشتوانه دلار آمریکا (USDT) را منتشر کرده است که با ارزش بازاری بیش از 110 میلیارد دلار، همچنان در جایگاه برترین استیبل‌کوین دنیا قرار دارد.

بر اساس داده‌های وب‌سایت CoinGecko، ارزش بازار یورو تتر در زمان نگارش این مطلب، حدود 33 میلیون دلار است که به طور قابل توجهی پایین‌تر از USDT قرار می‌گیرد. شایان ذکر است که ارزش بازار یورو تتر از ابتدای سال‌های 2022 و 2023 با کاهش قابل توجهی روبرو بوده است. این استیبل‌کوین در ماه فوریه 2022 به بالاترین رقم خود یعنی 236 میلیون دلار دست یافته بود.

بیت‌استمپ حامی مقررات یکسان برای رمزارزها در اروپا

جیمز سالیوان، مدیرعامل بیت‌استمپ در بریتانیا، از مأموریت MiCA در راستای ایجاد یکپارچگی قوانین رمزارز در سراسر اتحادیه اروپا حمایت می‌کند.

وی بیان داشت: «ما همواره بر لزوم واکنش متناسب به مقررات که ضمن حمایت از مصرف‌کنندگان، به روند بلوغ ارزهای دیجیتال به عنوان یک طبقه‌ی دارایی نیز کمک می‌کند، تأکید داشته‌ایم.» سالیوان در ادامه افزود: «تعهد ما به انطباق و امنیت، جایگاه ما را برای سازگاری با این تغییرات مثبت تقویت می‌کند. ما به طور مستقیم با تعداد اندکی از مشتریان خود که ترکیب دارایی‌هایشان تحت تأثیر قرار گرفته است، ارتباط برقرار می‌کنیم.»

تأثیر محدودیت بر سایر استیبل‌کوین‌ها

این محدودیت جدید بیت‌استمپ، تأثیری بر استیبل‌کوین‌های غیر یورویی نخواهد داشت.

بیت‌استمپ خاطرنشان کرد: «توکن‌های پول الکترونیکی (EMTs) که با یورو مرتبط نیستند و در حال حاضر روی این صرافی و خارج از محدوده مقررات MiCA قابل معامله هستند، از لیست خارج نخواهند شد. با این حال، دسترسی مشتریان اروپایی به این توکن‌ها تنها به محصولات خاص محدود خواهد شد.»

این صرافی همچنین اعلام کرد: «بیت‌استمپ هیچ توکن پول الکترونیکی جدیدی را که مطابق با الزامات MiCA نباشد، لیست نخواهد کرد و هیچ‌گونه بازاریابی‌ای هم برای آن‌ها انجام نخواهد داد.» گفتنی است که بیت‌استمپ علاوه بر یورو تتر، از معاملات تتر (USDT) و USD کوین (USDC) شرکت سیرکل نیز پشتیبانی می‌کند.

برخلاف بیت‌استمپ، برخی از صرافی‌ها مانند آپهولد، تصمیم به حذف تتر و شش استیبل‌کوین دیگر از پلتفرم‌های خود مطابق با قوانین MiCA گرفته‌اند. این تصمیم در تاریخ 18 ژوئن اعلام شد.

مدیرعامل تتر، پائولو آردوینو، بر اساس گزارش‌ها در ماه مه 2024 از مقررات اروپا انتقاد کرد و اعلام نمود که این شرکت قصد ندارد تحت نظارت MiCA قرار گیرد.


منبع : Cointelegraph