ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

آیا پروژه‌ی کاردانو اختلاف خود با اتریوم و سولانا را جبران می‌کند؟

2022/04/15
11:05
647

کاردانو در سال ۲۰۲۲ عملکرد چشمگیری از خود نشان داده است که نشان دهنده رشد بنیادی شبکه است. اما با وجود عملکرد قدرتمند در ماه مارس، کاردانو به سختی در تلاش برای رسیدن دوباره به سقف قیمتی خود در ماه آوریل است، به همین دلیل است که برخی از سرمایه گذاران نگرانی هایی را در مورد اینکه چگونه انتظار می رود کاردانو فاصله خود را با پروژه هایی مانند اتریوم کاهش دهد، ابراز می کنند.

سه نقطه ضعف اصلی کاردانو در مقایسه با بزرگترین شبکه هایی مانند اتریوم و سولانا عبارتند از: سرعت نسبتا پایین تر پردازش تراکنش ها، عدم وجود برنامه های غیرمتمرکز و نداشتن UX/UI مناسب.

در حالی که dApps و UI/UX مشکلاتی هستند که با گذشت زمان برطرف خواهند شد، مشکلات بنیادی ای که کاردانو همیشه در مقایسه با پروژه‌های دیگر داشت کاملاً محسوس است، به خصوص پس از موجی که در حمایت از NFT و dApps در تابستان ۲۰۲۲ شکل گرفت.

کاردانو پروژه dAapps خود را در سال ۲۰۲۲ اجرا می کند، در حالی که جو مثبتی که قبلا در این حوزه ایجاد شده بود در حال حاضر نشانه هایی از محو شدن را نشان می دهد. در حال حاضر، کاردانو در ۱۷ Dapps، با ۱۰ L1 و ۷ EVM L2 Milkomeda C1 است. در عین حال، کاردانو انتظار دارد تعداد پلتفرم های وام دهی که در اکوسیستم مبادلات غیرمتمرکز در حال توسعه هستند، افزایش یابد.

در مورد سرعت پردازش، جامعه توسعه‌دهندگان در اکوسیستم کاردانو به طور فعال روی مقیاس‌بندی پروژه کار می‌کنند، که قبلاً به کاردانو اجازه داده است در ۱۰ دارایی برتر TPS ظاهر شود.

اما در حالی که کاردانو در واقع تعدادی اشکال دارد، پروژه‌هایی مانند ChakraUi، مین‌سواپ و غیره به طور فعال بخش‌های مختلف شبکه از جمله امنیت، مقیاس‌پذیری و خود‌حکومتی را ارتقا می‌دهند.


منبع : U Today