ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کوین‌بیس از پشتیبانی از ادغام توکن‌های ASI خودداری می‌کند

2024/06/27
09:08
55

صرافی ارز دیجیتال کوین‌بیس، علی‌رغم دارا بودن ارزش بازار قابل توجهی برای توکن‌های ادغام‌شده (حدود ۵.۸ میلیارد دلار)، اعلام کرده است که از اجرای مستقیم فرایند مهاجرت توکن‌های کاربران در رویداد آتی ادغام توکن‌های ASI پشتیبانی نخواهد کرد. با این حال، این صرافی همچنان به ارائه‌ی خدمات معاملاتی برای توکن‌های Ocean Protocol (OCEAN) و Fetch.ai (FET) ادامه خواهد داد.

طبق بیانیه‌ای رسمی که در تاریخ ۲۶ ژوئن توسط کوین‌بیس منتشر شد، این صرافی در فرآیند ادغام توکن‌های ASI که قرار است در اواسط جولای آغاز شود، مستقیماً مهاجرت توکن‌های کاربران را انجام نخواهد داد. لیکن، پشتیبانی از معاملات توکن‌های OCEAN و FET "تا اطلاع ثانوی" همچنان برقرار خواهد بود. کاربران همچنین قادر خواهند بود از طریق کیف‌پول‌های خودنگهدار، از جمله کیف‌پول کوین‌بیس، این فرایند مهاجرت را به صورت مستقل انجام دهند. کوین‌بیس اطمینان داده است که فرآیند ادغام توکن‌های ASI با تمامی کیف‌پول‌های نرم‌افزاری سازگار خواهد بود.

هدف از ادغام توکن‌های ASI که راه‌اندازی آن برای اواسط جولای برنامه‌ریزی شده است، ترکیب سه توکن OCEAN، FET و SingularityNET (AGIX) به یک توکن واحد است. این ابتکار با هدف ترویج توسعه‌ی زیرساخت هوش مصنوعی غیرمتمرکز (decentralized AI) و به چالش کشیدن سلطه‌ی شرکت‌های فناوری بزرگ در حوزه‌ی هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

صرافی‌های پیشرو دیگری همچون Bitfinex، HTX، Bitget، بایننس و KuCoin نیز از این ادغام پشتیبانی کرده‌اند. این صرافی‌ها قصد دارند در تاریخ ۱ یا ۲ جولای (بسته به صرافی) امکان برداشت و واریز توکن‌های OCEAN و AGIX را متوقف کنند و در عوض فرآیند تبدیل آن‌ها به FET را انجام دهند. لازم به ذکر است که تاریخ دقیق این فرآیند در صرافی‌های مختلف ممکن است متفاوت باشد.

فرآیند ادغام در دو فاز انجام خواهد پذیرفت. فاز ۱ که از ابتدای جولای آغاز می‌شود، شامل تبدیل توکن OCEAN به FET است. در فاز ۲ که در اواسط تا اواخر جولای رخ خواهد داد، توکن ASI راه‌اندازی شده و توکن FET نیز به ASI ادغام می‌شود.

تصمیم کوین‌بیس برای عدم پشتیبانی مستقیم از مهاجرت توکن‌ها، در مقایسه با رویکرد سایر صرافی‌ها، می‌تواند بر آن دسته از کاربرانی که راه‌حل‌های نگهداری تحت نظارت (custodial solutions) را ترجیح می‌دهند، تأثیر بگذارد. با این وجود، کوین‌بیس با ادامه‌ی پشتیبانی از معاملات و امکان مهاجرت از طریق کیف‌پول‌های خودنگهدار، همچنان درگیر این فرآیند باقی می‌ماند، در عین حال مسئولیت اجرای سواپ توکن را به عهده‌ی کاربران قرار می‌دهد.


منبع : Cryptobriefing