ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ماراتن دیجیتال با روی آوردن به استخراج آلت‌کوین، وابستگی خود به بیت‌کوین را کاهش می‌دهد

2024/06/27
19:53
59

شرکت ماراتن دیجیتال، رهبر بلامنازع استخراج عمومی بیت‌کوین بر اساس ارزش بازار، در اقدامی راهبردی برای تعدیل ریسک و تنوع بخشیدن به جریان درآمدهای خود، روز چهارشنبه اعلام کرد که به استخراج آلت‌کوین روی آورده است. ارز دیجیتال منتخب این شرکت، Kaspa (KAS) است که از سپتامبر ۲۰۲۳ با استقرار ماینرهای ASIC اختصاصی، فرآیند استخراج آن آغاز شده است.

ماراتن دیجیتال مجموعاً حدود ۶۰ PH/s دستگاه ASIC از مدل‌های Antminer KS3، KS5 و KS5 Pro را از کمپانی معتبر بیت‌مین خریداری کرده است. این شرکت ادعا می‌کند که با توجه به نرخ سختی فعلی شبکه و قیمت KAS، هر یک از این دستگاه‌ها قادر به تولید حاشیه سود خالص تا ۹۵ درصد هستند. در حال حاضر، نیمی از نرخ هش Kaspaی ماراتن در تأسیسات مستقر در تگزاس فعال بوده و راه‌اندازی مابقی آن برای سه ماهه سوم سال جاری برنامه‌ریزی شده است. بر اساس گزارش این شرکت، تا ۲۵ ژوئن، ماراتن موفق به استخراج ۹۳ میلیون KAS به ارزش تقریبی ۱۵ میلیون دلار شده است.

لازم به ذکر است که ماراتن در سه ماهه اول سال جاری، ۱۷۶ میلیون دلار بیت‌کوین استخراج کرده است. همچنین، طبق آمار ارائه شده تا ۳۱ می، این شرکت همچنان مالک ۱۷,۸۵۷ بیت‌کوین (به ارزش ۱.۱ میلیارد دلار) است. بر اساس داده‌های Bitcoin Treasuries، ماراتن دیجیتال با در اختیار داشتن بزرگترین ذخایر استخراج‌شده عمومی و دومین ذخایر شرکتی (پس از میکرواستراتژی با ۲۲۶,۳۳۱ بیت‌کوین به ارزش ۱۳.۸ میلیارد دلار)، از جایگاه قابل توجهی در این حوزه برخوردار است.

معرفی Kaspa

ارز دیجیتال Kaspa که هنوز در مراحل اولیه شناخت به سر می‌برد، بر اساس داده‌های CoinGecko، در حال حاضر پس از بیت‌کوین، دوج‌کوین، بیت‌کوین کش و لایت‌کوین، پنجمین ارز دیجیتال بزرگ بر پایه اثبات کار است. وبسایت The Block در صفحه قیمت Kaspa، ارزش کل بازار آن را ۴.۲ میلیارد دلار و حجم معاملات ۲۴ ساعته‌اش را ۱۲۸ میلیون دلار گزارش کرده است. کل عرضه در گردش Kaspa تقریباً ۲۴ میلیارد واحد است و پاداش فعلی هر بلاک ۱۰۳.۸۳ KAS و کل عرضه آن ۲۸.۷ میلیارد KAS است، همانطور که ماراتن دیجیتال اعلام نموده است.

اگرچه Kaspa نیز از الگوریتم اثبات کار (PoW) مشابه بیت‌کوین استفاده می‌کند، اما با بهره‌گیری از فناوری BlockDAG (گراف جهت‌دار غیر دوره‌ای) تمایز قابل توجهی یافته است. این فناوری امکان تولید همزمان چندین بلاک در شبکه Kaspa را فراهم می‌کند. ماراتن دیجیتال گزارش می‌دهد که Kaspa در مقایسه با میانگین ۱۰ دقیقه‌ای پردازش هر بلاک در بیت‌کوین، قادر به پردازش یک بلاک در هر ثانیه است و این پتانسیل را به استخراج‌کنندگان Kaspa می‌دهد تا در یک بازه زمانی مشخص، پاداش‌های بیشتری کسب کنند.

آدام سویک، مدیر ارشد توسعه ماراتن در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «استخراج Kaspa به ما این امکان را می‌دهد تا جریانی از درآمد جداگانه از بیت‌کوین ایجاد کنیم که مستقیماً با تخصص اصلی ما در محاسبات دارایی‌های دیجیتال مرتبط است.»

سویک در ادامه افزود: «با تکیه بر زیرساخت مستحکم موجود، روابط استراتژیک با تولیدکنندگان سخت‌افزار، ترازنامه قوی و تخصص بالای تیم مجرب ما، ماراتن دیجیتال موقعیت ممتازی برای استخراج Kaspa و بهره‌مندی از حاشیه سود بالای استخراج‌کنندگان دستگاه‌های ASIC این ارز دیجیتال در شرایط کنونی دارد. ما مصمم به حمایت مستمر از نوآوری در اکوسیستم‌های اثبات کار هستیم.»


منبع : The block