ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

دیوان عالی آمریکا اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار را محدود کرد

2024/06/27
19:57
59

دیوان عالی ایالات متحده در حکمی با پیامدهای گسترده، اختیارات کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) در زمینه اجرای قوانین اوراق بهادار را محدود کرد. این حکم که با اکثریت آراء (6 رأی موافق در مقابل 3 رأی مخالف) صادر شد، رویه جنجالی انتصاب قضات درون سازمانی توسط کمیسیون بورس در جریان پرونده‌های کلاهبرداری اوراق بهادار را پایان می‌دهد.

آرای دیوان عالی به نفع متهمین به کلاهبرداری

در پرونده‌ای علیه مدیر صندوق سرمایه‌گذاری جرج جارکسی که متهم به کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران در سال ۲۰۱۳ بود، دیوان عالی به نفع جارکسی رأی داد. این حکم به این معناست که متهمین به کلاهبرداری اوراق بهادار دیگر ملزم به طی کردن روند قضایی درون کمیسیون بورس نیستند و حق محاکمه با هیئت منصفه در دادگاه فدرال را خواهند داشت.

قاضی ارشد نیل گورساچ در موافقت‌نامه خود با این حکم بر حق دادرسی عادلانه برای همه شهروندان تاکید کرد و گفت: «حتی برای فردی که کمترین محبوبیت را در میان ما دارد، این امکان باید فراهم باشد که پرونده خود را تحت رویه‌ای حل و فصل کند که تضمین‌کننده دادگاهی عادلانه در یک مرجع صالح باشد.»

پیامدهای بالقوه برای اجرای قوانین اوراق بهادار

این حکم دیوان عالی، با اعطای حق محاکمه با هیئت منصفه به متهمین، پتانسیل کند شدن روند رسیدگی به پرونده‌های کلاهبرداری اوراق بهادار و افزایش هزینه‌های آن را دارد. تحلیلگران حقوقی در حال بررسی پیامدهای بلندمدت این حکم بر اثربخشی اجرای قوانین اوراق بهادار توسط کمیسیون بورس هستند.


منبع : Cryptonews