ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ورود WorldID به سولانا از طریق کمک مالی Wormhole

2024/06/28
11:28
57

بنیاد Worldcoin اعطای ۱۶ گرنت(کمک مالی) به ارزش کلی بیش از ۸۰۰ هزار دلار آمریکا با قیمت فعلی توکن WLD را اعلام کرد. از این میان، اعطای گرنت ۷۰ هزار دلاری به Wormhole برای پشتیبانی از تأیید WorldID روی بلاکچین سولانا، خبرسازترین بخش این رویداد است.

در بیانیه ۲۷ ژوئن، Worldcoin اعلام کرد که این یکپارچه‌سازی، «اکوسیستم سولانا را به ابزاری بسیار ضروری برای اثبات انسان‌بودن کاربر مجهز می‌کند.» این گرنت شامل اعطای ۲۵ هزار توکن WLD به Wormhole است.

Wormhole جزئیات بیشتری در مورد این گرنت ارائه کرد. آن‌ها اعلام نمودند که این اقدام به پروتکل‌های مبتنی بر سولانا اجازه می‌دهد تا به طور یکپارچه هویت کاربرانی که قبلاً در بلاکچین اتریوم تأیید شده‌اند را بررسی کنند.

برای انجام این کار، کوئری‌های Wormhole در یک سرویس پل انتقال وضعیت بین اتریوم و سولانا، ریشه‌های وضعیت WorldID را بین زنجیره‌ها منتقل می‌کند. این سرویس پل بر قرارداد WorldID نظارت کرده و تغییرات را به طور ایمن به سولانا منتقل می‌کند. در سولانا، یک قرارداد هوشمند، ریشه‌های وضعیت WorldID را ذخیره کرده و صحت گواهی شمول را تأیید می‌کند.

مزایای یکپارچه‌سازی

Wormhole مزایای متعددی را برای این یکپارچه‌سازی برشمرده است. این رویکرد امکان توسعه‌ کاربردهای جدید را فراهم می‌سازد و انعطاف‌پذیری زیرساخت چند زنجیره‌ای Wormhole را به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر این، هدف از این یکپارچه‌سازی، تسهیل فرآیند تأیید برای توسعه‌دهندگان و تضمین سازگاری با به‌روزرسانی‌های آتی و بهبود روش‌های تأیید است.

این اقدام همچنین با اطمینان از انجام تأیید هویت به روشی که حریم خصوصی را حفظ می‌کند، امنیت و تمرکززدایی را افزایش می‌دهد. این کار با اجازه دادن به برنامه‌های غیرمتمرکز بیشتر برای تعامل با سیستم‌های تأیید هویت در اتریوم، قابلیت همکاری بین زنجیره‌ای را نیز بهبود می‌بخشد.

در نهایت، هدف این ابتکار، گسترش شمولیت مالی است. این کار با حمایت از Worldcoin در ارائه دسترسی جهانی به اقتصاد دیجیتال از طریق خدمت‌رسانی به کاربران دارای WorldID در سراسر جهان انجام می‌شود.

گرنت های دیگر Worldcoin

بنیاد Worldcoin اعطای ۱۶ گرنت به ارزش کل ۲۸۹ هزار توکن WLD را اعلام کرده است.

از دیگر دریافت‌کنندگان گرنت می‌توان به Axiom، Proof of Passport، Farcaster Humaniser، Alphaday، Only Dust، Encode Club، zkSnap، TACEO، Cometh، Herodotus، World Poll، Agora، Fuzzing Labs، Satori و BBB & Company اشاره کرد.


منبع : Cryptoslate