ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

خروج غیرمنتظره مدیرعامل نوسترا پس از توزیع ایردراپ

2024/06/28
18:20
54

دیوید گارای، بنیانگذار و مدیرعامل نوسترا، پروژه دیفای مبتنی بر استارک‌نت، تنها ۱۱ روز پس از راه‌اندازی توکن NSTR این پلتفرم، از سمت خود کناره گیری کرد.

استعفای ناگهانی آقای گارای از طریق پلتفرم ایکس اعلام شد. وی در پیام خود اظهار داشت: «تصمیم به استراحت کوتاهی پس از ۴ سال فعالیت مداوم گرفته‌ام و به زودی باز خواهم گشت. برای اطلاع از برنامه‌های آتی‌ام با من همراه باشید.»

برنامه‌ی نوسترا که توسط استودیوی نوسترا لبز توسعه یافته، امکاناتی نظیر قرض‌دهی، دریافت وام، مبادله و جابجایی ارزهای دیجیتال را برای کاربران فراهم می‌کند. بر اساس ادعای آقای گارای، نوسترا طی دو سال و نیم گذشته به عنوان بزرگترین و سودآورترین پروتکل روی استارک‌نت شناخته شده و موفق به کسب درآمد سالانه‌ی 2.5 میلیون دلاری و بیش از 180 میلیون دلار کل ارزش قفل‌شده (TVL) گردیده است. با این حال، اطلاعات دیفای لاما حاکی از TVL فعلی 153.4 میلیون دلاری نوسترا است که پیش از توزیع رایگان توکن، به بالاترین میزان خود یعنی 221.4 میلیون دلار رسیده بود.

آقای گارای در ادامه اعلام کرد که رهبری روزمره‌ی نوسترا لبز به آقای ریچارد توماس-پرایس، مدیر محصول تمپوس لبز، سپرده خواهد شد. بر اساس اطلاعات وب‌سایت این شرکت، تمپوس لبز نهاد قانونی پشت پروژه‌ی نوسترا است.

وی افزود: «تیم ۱۲ نفره‌ی توسعه‌دهندگان تمام‌وقت نوسترا تحت رهبری آقای توماس-پرایس به توسعه‌ی مجموعه‌ی محصولات خود برای ابر-اپلیکیشن ادامه خواهند داد. به‌زودی شاهد عرضه‌ی نوسترا ارن (Nostra Earn) و همچنین استیکینگ سیاره‌ی استارک (STRK) خواهیم بود که نوسترا برای پیشتازی در آن جایگاه مناسب است.»

زمان‌بندی استعفای آقای گارای تنها ۱۱ روز پس از راه‌اندازی توکن NSTR، ابهاماتی را در میان جامعه‌ی این پروژه ایجاد کرده است. برخی از اعضای جامعه نسبت به این موضوع ابراز تردید کرده‌اند. با این حال، آقای گارای در پاسخ به این ابهامات اعلام نموده که «حتی یک توکن هم نفروخته است.»

کل عرضه توکن NSTR برابر با ۱۰۰ میلیون واحد است و بر اساس داده‌های کوین‌گکو، ارزش بازار فعلی آن ۹.۶ میلیون دلار است. در زمان راه‌اندازی، برخلاف روال معمول، کل توکن‌های NSTR آنلاک شد و ۱۱ درصد از آن‌ها در رویداد تولید توکن (TGE) به‌صورت رایگان در میان جامعه توزیع گردید.

تخصیص‌های TGE هیچ دوره‌ی قفلی نداشتند و این پروژه آن را به عنوان «عادلانه‌ترین راه‌اندازی در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال» توصیف کرده بود. ۲۵ درصد دیگر از کل توکن‌های NSTR به خزانه‌ی پروژه، ۱۴ درصد به توزیع‌های رایگان آتی، ۲۶.۲ درصد به سرمایه‌گذاران و ۲۳.۸ درصد به تیم اختصاص یافته است.

پس از اعلام استعفای آقای گارای، قیمت توکن NSTR با کاهش ۴ درصدی مواجه شد اما اندکی بعد روند صعودی به خود گرفت. بر اساس داده‌های کوین‌گکو، NSTR در حال حاضر با قیمت ۰.۰۹۶۷ دلار معامله می‌شود.

آقای گارای در پایان پیام خود ابراز امیدواری کرد: «استارک‌نت با ارتقاهای کلیدی برای افزایش سرعت شبکه و بالغ‌تر کردن آن، به زمان خود خواهد رسید. زمان خوبی برای خوش‌بینی محتاطانه است. به آنچه که به دست آورده‌ایم و آنچه در آینده پیش روی ماست، افتخار می‌کنم.»


منبع : The block