ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

پلتفرم سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال Yield App  فعالیت خود را متوقف کرد.

2024/06/28
18:33
51

در اقدامی غیرمنتظره، Yield App، پلتفرم مستقر در سیشل که خدمات سرمایه‌گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال را ارائه می‌داد، در تاریخ 28 ژوئن اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های خود را به طور کامل تعطیل خواهد نمود.

بیانیه رسمی این شرکت اذعان داشته است که این تصمیم ، به منظور «تضمین برخورد منصفانه و برابر با تمامی کاربران و ذینفعان» اتخاذ گردیده است.

این بیانیه در ادامه تصریح کرد که «این اقدام پس از متحمل شدن ضررهای سنگین در سبد سرمایه‌گذاری به دلیل همکاری با صندوق‌های پوشش ریسک شخص ثالث صورت می‌پذیرد. وجوه مذکور نزد این صندوق‌ها نگهداری می‌شده که متاسفانه در صرافی ورشکسته‌ی FTX  قرار داشته و اکنون، موضوع پرونده‌های حقوقی در جریان است.»

نکات مهم برای سرمایه‌گذاران

بر اساس بیانیه رسمی، Yield App به دلیل همکاری با صندوق‌های پوشش ریسک شخص ثالث که دارایی‌های این پلتفرم را در صرافی FTX نگهداری می‌کردند، متحمل ضررهای قابل توجهی شده است. این دارایی‌ها اکنون «موضوع پرونده‌های حقوقی در جریان» هستند.

کانال‌های ارتباطی با جامعه Yield App به حالت تعلیق درآمده است. با این حال، یک کانال پشتیبانی همچنان از طریق وب‌سایت رسمی برای عموم قابل دسترس خواهد بود.

تیم فِراست، مدیرعامل Yield App، اعلام کرد که این شرکت «در حال پیگیری دعاوی حقوقی علیه چندین صندوق پوشش ریسک» است که دارایی‌های آن‌ها در FTX با ضررهای سنگینی مواجه شده است.

«برخی از این پرونده‌ها همچنان در جریان هستند، با این حال پس از 18 ماه تلاش برای بازیابی دارایی‌ها، به ما توصیه شده است که برای تأمین منافع طلبکاران، فعالیت پلتفرم را متوقف کنیم و وکلای ما مستقیماً پیگیر این پرونده‌ها خواهند بود.»

تناقضات در میزان ارتباط با FTX

با وجود این اعلامیه، اظهارات قبلی Yield App، شفافیت این شرکت در مورد میزان ارتباط آن با سقوط FTX را زیر سوال می‌برد. در پیامی در دیسکورد که در تاریخ 10 نوامبر 2022 منتشر شده، فِراست به کاربران اطمینان داد که شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال آن‌ها «ارتباط قابل توجهی با FTX ندارد.»

یک منبع آگاه گفت: «این کل ماجرا تردیدآمیز است. به نظر می‌رسد پس از گذشت دو سال و با وجود بیانیه رسمی قبلی، حالا آن‌ها تحت تأثیر سقوط FTX قرار گرفته‌اند.»

فراست در پاسخ به ابهامات مذکور،گفت که طبق بیانیه ارائه شده در نوامبر 2022، خود شرکت Yield App «مستقیماً ارتباط قابل توجهی با FTX نداشته است. ارتباط غیرمستقیم ما از طریق این صندوق‌های پوشش ریسک مدت‌ها بعد مشخص شد و از آن زمان پیگیر این پرونده‌های حقوقی بوده‌ایم.»


منبع : Cointelegraph