ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

کوین‌بیس، معاملات آتی با پشتوانه برای پنج آلت‌کوین جدید راه‌اندازی می‌کند

2024/06/29
10:28
56

بازار مشتقه کوین‌بیس (Coinbase Derivatives) قصد دارد از تاریخ ۱۵ جولای، قراردادهای آتی با امکان استفاده از اهرم (margined futures contracts) را برای پنج ارز دیجیتال آوالانچ (AVAX)، چین‌لینک (LINK)، پولکادات (DOT)، استلار (XLM)، و شیبا اینو (SHIB) راه‌اندازی کند.

این خبر در تاریخ ۲۸ ژوئن از طریق اطلاعیه‌ی رسمی و ثبت درخواست‌هایی نزد کمیسیون معاملات آتی کالای آمریکا (CFTC) برای گنجاندن هر قرارداد تحت مدل خود-تأییدیه منتشر شد.

پیشگامی در دسترسی به بازار

کوین‌بیس مشتقات با اعلام این خبر، خود را به عنوان اولین صرافی آتی در ایالات متحده معرفی کرد که قراردادهای آتی با امکان استفاده از اهرم را برای هر یک از این توکن‌ها ارائه می‌دهد. این شرکت همچنین از پیشگام بودن در زمینه‌ی دسترسی به بازار ابراز خرسندی کرد.

کوین‌بیس مشتقات در بیانیه خود اعلام کرد: «ما مشتاقانه منتظر بالغ شدن این قراردادهای مشتقه در یک بازار قانون‌مند هستیم.»

قراردادهای مذکور به شرکت‌کنندگان امکان مدیریت ریسک، گمانه‌زنی بر نوسانات قیمت و سرمایه‌گذاری با نیاز اولیه‌ی سرمایه‌ی پایین‌تری را فراهم می‌آورند. این صرافی برای راه‌اندازی این محصولات با شرکت تسویه حساب Nodal Clear، کارگزاران کمیسیون آتی فروش (FCM) شخص ثالث و کارگزاران خرده‌فروشی همکاری خواهد کرد.

حجم معاملات قابل توجه در بخش فیوچرز کوین‌بیس

طبق داده‌های وب‌سایت کوین‌گکو (CoinGecko)، بخش فیوچرز کوین‌بیس در روز ۲۸ ژوئن شاهد ۳۴.۱ میلیون دلار مجموع دارایی تعهدی (open interest) و ۹۷۱.۸ میلیون دلار حجم معاملات ۲۴ ساعته بوده است.

این سرویس در حال حاضر طیف وسیعی از قراردادها از جمله آتی بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH)، آتی نانو بیت‌کوین و آتی نانو اتریوم را ارائه می‌دهد. در ماه آوریل، این بخش آتی دوج‌کوین (DOGE)، لایت‌کوین (LTC) و بیت‌کوین کش (BCH) را نیز به لیست خود اضافه کرد. همچنین قراردادهای نفت خام و طلا هم در این بخش معامله می‌شوند.

لازم به ذکر است که بخش فیوچرزی کوین‌بیس که بر بازار ایالات متحده تمرکز دارد، با صرافی بین‌المللی کوین‌بیس که در برمودا مستقر است، تفاوت دارد. صرافی بین‌المللی کوین‌بیس در سال ۲۰۲۳ با تمرکز اولیه بر مشتقات افتتاح شد و از آن زمان حوزه فعالیت خود را به سایر خدمات معاملاتی نیز گسترش داده است.


منبع : Cryptoslate