ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

غول فن‌آوری مالی چین، «انت گروپ»، سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی واحدهای بلاکچینی خود را افزایش داد

2024/07/01
10:27
53

شرکت « Ant Digital Technologies»، بخش بلاکچین زیرمجموعه‌ی «انت گروپ» وابسته به علی‌بابا، سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی دو شرکت تابعه را افزایش داده است. این اقدام در راستای تلاش‌های مستمر این غول فناوری چین برای پیشبرد فناوری بلاکچین صورت می‌گیرد.

این شرکت فن‌آوری مالی اعلام کرده است که «شرکت فناوری بلاکچین انت (شانگهای)» به‌تازگی ثبت تجاری خود را نزد مقامات چینی اصلاح کرده و سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی خود را از ۱۰۰ میلیون یوآن به ۱.۵ میلیارد یوآن (معادل ۲۰۶.۴ میلیون دلار) افزایش داده است.

این واحد بلاکچین که در دسامبر ۲۰۱۸ تأسیس شده، مجوز فعالیت در حوزه‌هایی مانند توسعه‌ی نرم‌افزار، خرده‌فروشی سخت‌افزار و خدمات فناوری اطلاعات را دارد.

شرکت «انت چین (شانگهای) تکنولوژی دیجیتال»، یکی دیگر از شرکت‌های تابعه‌ی « Ant Digital Technologies »، نیز پیش‌تر سرمایه‌ی ثبت‌شده‌ی خود را از ۱۰۰ میلیون یوآن به ۲.۱ میلیارد یوآن (معادل ۲۸۸.۹ میلیون دلار) افزایش داده بود.

در حالی که چین در سپتامبر ۲۰۲۱ تمام تراکنش‌های ارزهای دیجیتال را در خاک اصلی خود ممنوع کرد، این کشور همچنان نسبت به فناوری بلاکچین بومی و اقتصادهای دیجیتال با دید مثبتی می‌نگرد. در همین راستا، غول‌های فناوری چین مانند علی‌بابا و تنسنت بر توسعه‌ی بلاکچین‌های کنسرسیومی خود تمرکز کرده‌اند.

به عنوان مثال، «انت گروپ» در جولای ۲۰۲۰ برند بلاکچینی خود به نام «انت چین» را راه‌اندازی کرد. همچنین «انت دیجیتال تکنالوجیز» در سپتامبر ۲۰۲۳ برند بلاکچینی بین‌المللی خود با نام «زان» را معرفی نمود.

« Ant Digital Technologies» همچنین بخشی از جامعه‌ی بلاکچین هنگ‌کنگی است که در ماه مه برای توسعه‌ی ارز دیجیتال بانک مرکزی عمده‌فروشی و توکنیزه‌کردن تشکیل شد.


منبع : The block