ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری شرکت امنیتی بلاکچین CertiK با علی بابا کلاد برای پیشبرد توسعه بلاکچین در آسیا

2024/07/01
14:55
52

شرکت CertiK، فعال در حوزه‌ی امنیت بلاکچین، با علی بابا کلاد، زیرمجموعه‌ی محاسبات ابری غول تجارت الکترونیک چین، علی بابا، مشارکت راهبردی منعقد کرده است. در راستای این همکاری، CertiK زیرساخت ابری خود در آسیا را به علی بابا کلاد منتقل کرده و از منابع آن برای میزبانی مجموعه‌ای از ۱۲ اپلیکیشن بلاکچین استفاده خواهد نمود.

رونگهویی گو، یکی از بنیانگذاران CertiK در بیانیه‌ای اعلام کرد: «ما بیش از پنج سال است که به قدرت تحول‌آفرین فناوری بلاکچین ایمان داریم.»

تعمیق همکاری‌های CertiK و علی بابا کلاد

همکاری بین CertiK و علی بابا کلاد در ماه مه ۲۰۲۳ با در دسترس قرار گرفتن مجموعه امنیتی CertiK روی پلتفرم Blockchain as a Service (BaaS) علی بابا کلاد آغاز شد. این ادغام به توسعه‌دهندگان CertiK امکان می‌دهد تا با استفاده از زیرساخت ابری علی بابا، فرآیندهای بررسی کد، ارزیابی ریسک، تأیید هویت تیم و بررسی سوابق را انجام دهند.

CertiK در ابتدا خدمات حسابرسی قراردادهای هوشمند و حسابرسی لایه ۱ بلاکچین خود را بر بستر علی بابا کلاد ادغام کرد و برنامه‌هایی را برای معرفی تست نفوذ و ابزار بررسی دقیق Skynet خود بر روی این پلتفرم معرفی کرد.

این تنها نمونه‌ی ورود علی بابا کلاد به حوزه‌ی بلاکچین نیست. پیش‌تر، علی بابا کلاد با پشتیبانی از ابتکارات Node-as-a-Service بلاکچین Avalanche، به توسعه‌دهندگان این پلتفرم امکان راه‌اندازی گره‌های اعتبارسنج جدید روی زیرساخت ابری خود را داده بود. منابع محاسباتی، ذخیره‌سازی و توزیع اضافی ارائه شده توسط علی بابا کلاد برای توسعه‌دهندگانی که در ساعات اوج با تقاضای بالای منابع مواجه هستند، بسیار کارآمد و اثبات‌شده به نظر می‌رسد.

فراتر از بلاکچین: هوش مصنوعی، زمینه‌ی نوظهور سرمایه‌گذاری چین

فراتر از برنامه‌های بلاکچین و وب ۳، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران چینی به طور فزاینده‌ای بر هوش مصنوعی (AI) تمرکز کرده‌اند. به تازگی، چهار استارت‌آپ چینی متخصص در هوش مصنوعی تولیدکننده، از ارزش‌گذاری ۱ میلیارد دلاری عبور کرده‌اند و خود را به عنوان رقیبی برای بازیگران تثبیت‌شده‌ای مانند OpenAI مطرح نموده‌اند.

این استارت‌آپ‌ها، از جمله ژیپو ای‌آی، مون‌شات ای‌آی، مینی‌مکس و ۰۱.ای، حمایت قابل توجهی از سرمایه‌گذاران محلی دریافت کرده‌اند و به طور فعال به دنبال جذب استعدادهایی برای توسعه محصولات نوآورانه هوش مصنوعی هستند.

به عنوان نمونه‌ای از این توجه فزاینده، شعبه‌ی پرداخت علی بابا، Alipay، به تازگی یک ویژگی هوش مصنوعی را در برنامه‌ی پرداخت خود معرفی کرده است. این سرویس هوش مصنوعی از فناوری تشخیص تصویر که روی هزاران تصویر مرتبط با پزشکی آموزش دیده است، برای کمک به کاربران در تشخیص علائم اولیه طاسی سر استفاده می‌کند.

بانک مرکزی چین و مقررات رمزارز

بانک خلق چین (PBoC) در آخرین گزارش ثبات مالی خود، به موضوعات مربوط به مقررات رمزارز و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) پرداخته است. بانک مرکزی چین بر لزوم تلاش‌های مشترک کشورهای مختلف برای تنظیم موثر این صنعت تأکید کرده است.

اقدامات بانک مرکزی چین در سال ۲۰۲۱ برای مقابله با پذیرش رمزارزها در سرزمین اصلی چین و درخواست برای هماهنگی بیشتر بین ادارات دولتی برای سرکوب فعالیت‌های رمزارزی، همچنان محل بحث است. با وجود این ممنوعیت‌ها، سرزمین اصلی چین همچنان یک مرکز مهم استخراج رمزارز باقی مانده است.

همانطور که گزارش شده است، چین در حال تجدید نظر در مورد قانون مبارزه با پولشویی (AML) منسوخ خود برای مقابله با خطرات فزاینده مرتبط با دارایی‌های مجازی است. پیش‌نویس اصلاحیه که در جلسه‌ای با حضور لی چیانگ، نخست‌وزیر چین در شورای دولتی مورد بحث قرار گرفت، به زودی توسط مجلس قانونگذاری ملی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.


منبع : Cryptonews