ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

صرافی بیت‌فینکس سکیوریتیز دو اوراق قرضه توکنیزه جدید روی لیکویید نتورک عرضه می‌کند

2024/07/01
15:03
47

صرافی بیت‌فینکس سکیوریتیز در ادامه‌ی برنامه‌ی عرضه‌ی اوراق قرضه‌ی توکنیزه با همکاری صندوق سهام‌پایه آلترنتیو (وابسته به گروه میکرو سرمایه‌گذاری مستقر در لوکزامبورگ)، دو اوراق قرضه‌ی توکنیزه جدید بر بستر لیکویید نتورک، زنجیره‌ی جانبی بیت‌کوین، راه‌اندازی خواهد کرد.

این برنامه شامل دو اوراق قرضه با سررسیدهای متفاوت است: اوراق قرضه‌ی ۱۱ ماهه با نرخ بهره‌ی ۱۰ درصد و اوراق قرضه‌ی ۳۶ ماهه با نرخ بهره‌ی ۱۳.۵ درصد. بر اساس بیانیه‌ای که با وب‌سایت The Block به اشتراک گذاشته شده است، این اوراق بخشی از یک برنامه‌ی ماهانه‌ی مستمر هستند و امکان افزوده شدن سررسیدها و نرخ‌های بهره‌ی دیگر در آینده وجود دارد. نرخ بهره، میزان سود سالانه‌ای است که ناشر اوراق قرضه به دارندگان اوراق پرداخت می‌کند.

فرآیند جذب سرمایه از تاریخ ۳ تیرماه آغاز شده و تا ۳۱ تیرماه ادامه خواهد داشت. هدف نهایی این فرآیند، جمع‌آوری تا سقف ۱۰ میلیون دلار تتر (USDT) با حداقل سرمایه‌گذاری ۱۲۵,۰۰۰ دلار است.

اهرم‌سازی از لیکویید نتورک بیت‌کوین برای توکنیزه‌سازی

بیت‌فینکس سکیوریتیز پیش‌تر در دسامبر ۲۰۲۳، اولین اوراق قرضه‌ی توکنیزه‌شده‌ی خود را نیز بر بستر لیکویید نتورک و با همکاری میکروکاپیتال عرضه کرده بود که بیش از ۵ میلیون دلار تتر جذب سرمایه داشت.

لیکویید نتورک به‌طور خاص برای صدور دارایی‌هایی نظیر استیبل‌کوین‌ها و همچنین برای عرضه‌های توکن اوراق بهادار تحت نظارت طراحی شده است. این بستر به ناشران اوراق امکان می‌دهد تا با رعایت الزامات قانونی، اوراق را منتشر کنند و در عین حال به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهد تا به‌صورت خودنگهداری، اوراق را مستقیما دریافت و معامله کنند.

جسی کنوتسون، مدیر عملیات بیت‌فینکس سکیوریتیز، اعلام کرد: «با استفاده از لیکویید نتورک، ما در حال معرفی راه‌حل‌های نوآورانه‌ی مالی هستیم که نقاط قوت سرمایه‌گذاری‌های سنتی و ارزهای دیجیتال را با هم ادغام می‌کنند. ما از ادامه‌ی همکاری با میکروکاپیتال و حمایت از آن‌ها در تأمین مالی بخش میکرو سرمایه‌گذاری از طریق این عرضه‌ی جدید اوراق قرضه‌ی توکنیزه، هیجان‌زده هستیم.»

بر اساس این بیانیه، منابع حاصل از این اوراق جدید برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های میکرو سرمایه‌گذاری و اقتصاد اشتراکی با هدف حمایت از کسب‌وکارهای کوچک و کارآفرینان در بازارهای نوظهور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

صندوق سهام‌پایه میکروکاپیتال ادعا می‌کند که دارای مجموعه‌ای تسهیلات به ارزش تقریبی ۳۰۰ میلیون یورو (۳۲۳ میلیون دلار) است که از ۱۸۰,۰۰۰ دریافت‌کننده‌ی وام در ۱۰ کشور پشتیبانی می‌کند.

علاوه بر فعالیت اولیه‌ی خود در قزاقستان، بیت‌فینکس سکیوریتیز در ژانویه، خدمات دارایی‌های دیجیتال خود را در السالوادور نیز راه‌اندازی کرد. این شرکت در ماه آوریل، عرضه‌ی ۶.۲۵ میلیون دلاری اوراق قرضه‌ی توکنیزه‌شده‌ی مربوط به مجموعه‌ی هتل هAMPTON BY HILTON فرودگاه السالوادور را معرفی کرد.


منبع : The block