ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

ایالت هاوایی الزام مجوز انتقال وجه برای شرکت‌های حوزه رمزارز را لغو کرد

2024/07/01
15:08
48

در تحولی قابل توجه، ایالت هاوایی الزام اخذ مجوز انتقال وجه (MTL) را برای شرکت‌های فعال در حوزه‌ی رمزارز که قصد فعالیت در این ایالت را دارند، لغو کرده است. با این حال، این شرکت‌ها همچنان ملزم به رعایت قوانین و مقررات صدور مجوز در سطح فدرال خواهند بود.

اداره‌ی بازرگانی و امور مصرف‌کنندگان هاوایی (DCCA) طی اطلاعیه‌ای رسمی که در تاریخ ۲۸ ژوئن منتشر شد، به پایان رسیدن پروژه‌ی تحقیقاتی مشترک رمزارز با عنوان «آزمایشگاه نوآوری ارز دیجیتال» (DCIL) در تاریخ ۳۰ ژوئن ۲۰۲۴ اشاره کرد.

این پروژه که در سال ۲۰۲۰ آغاز به کار کرده بود، با هدف بررسی چشم‌انداز فعالیت‌های ارز دیجیتال در ایالت هاوایی و همچنین ارزیابی چارچوب نظارتی مورد نیاز برای شرکت‌های مرتبط با رمزارز راه‌اندازی شده بود.

لزوم رعایت الزامات فدرال برای کسب‌وکارهای رمزارز هاوایی

با تکمیل پروژه‌ی DCIL، مقامات ایالتی هاوایی اعلام کرده‌اند که از این پس، شرکت‌های ارز دیجیتال برای فعالیت در این ایالت نیازمند اخذ مجوز MTL صادرشده توسط هاوایی نخواهند بود.

اداره‌ی DCCA در این بیانیه تصریح کرد: «این شرکت‌ها مجاز به ادامه‌ی فعالیت‌های تراکنشی خود به عنوان یک کسب‌وکار بدون مجوز هستند.» با وجود این لغو الزام، همچنان بر لزوم رعایت هرگونه الزامات صدور مجوز یا ثبت‌نام فدرال توسط شرکت‌های رمزارز تاکید شده است.

این الزامات شامل مواردی است که توسط نهادهای نظارتی فدرال از جمله شبکه اجرای جرائم مالی (FinCEN)، کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC)، و سازمان نظارت بر صنعت مالی (FINRA) تعیین و ابلاغ می‌گردد.

علاوه بر این، بر اساس این بیانیه، رعایت «هرگونه الزامات نظارتی فدرال مرتبط با حمایت از مصرف‌کننده» و همچنین اقدامات مبارزه با پولشویی (AML) برای این کسب‌وکارها الزامی تلقی می‌شود.

پیچیدگی‌های اخذ مجوز MTL

قوانین صدور مجوز انتقال وجه در سطح ایالتی، بخشی از قوانین و مقررات فدرال ایالات متحده است که بر امنیت و سلامت کلی سیستم پرداخت در ۴۸ ایالت این کشور حاکمیت دارد.

اخذ مجوز MTL مستلزم سرمایه‌گذاری و تخصیص منابع قابل توجهی از جمله حفظ سرمایه‌گذاری‌های مجاز، داشتن حداقل ارزش خالص مشخص، ارائه‌ی برنامه‌ی کسب‌وکار و اجرای یک برنامه‌ی انطباق جامع است.

با توجه به گزارش شرکت حقوقی Dilendorf، الزامات مربوط به مجوز MTL در هر ایالت متفاوت است که این امر منجر به عدم انسجام در سطح ایالتی شده و کسب‌وکارها را به اولویت دادن به فعالیت در ایالت‌هایی با قوانین تسهیل‌کننده سوق می‌دهد.

به عنوان نمونه‌ای از این پیچیدگی‌ها، می‌توان به شرکت درگاه پرداخت رمزارزی Alchemy Pay اشاره کرد که به طور فعال با تنظیم‌کننده‌ها در چندین ایالت آمریکا همکاری داشته است تا بتواند مجوز MTL را در آن ایالات اخذ نماید.

هاوایی بر لزوم افزایش آگاهی از ریسک‌های مرتبط با رمزارز تاکید می‌کند

ایریس ایکدا، کمیسر بانکداری DCIL، بر اهمیت اطمینان از آگاهی مصرف‌کنندگان از خطرات مرتبط با ارزهای دیجیتال تاکید کرد.

خانم ایکدا اظهار داشت: «ما از عموم مردم می‌خواهیم که هنگام استفاده از هر نوع ارز دیجیتالی، خود را به طور کامل آگاه سازند.» وی در ادامه افزود که با تغییر رویکرد از صرفا مطالعه‌ی این حوزه به درک گسترده‌تر ماهیت ارز دیجیتال، افزایش آگاهی در مورد خطرات مرتبط با رمزارز، در کانون توجه این نهاد قرار خواهد گرفت.

این بیانیه همچنین اشاره کرد که دفتر تحقیقات فدرال (FBI) اخیراً در تاریخ ۲۴ ژوئن با انتشار هشداریه‌ای، عموم مردم را در مورد یک طرح مجرمانه‌ی نوظهور برای کلاهبرداری بیشتر از قربانیان کلاهبرداری‌های رمزارز، آگاه کرده است. در این هشدار، FBI به شدت توصیه می‌کند که مصرف‌کنندگان نسبت به تبلیغات خدمات بازیابی رمزارز محتاط باشند.


منبع : Cointelegraph