ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

شرکت Abra، امکان نگهداری دارایی‌های دیجیتال به عنوان ذخیره برای شرکت‌ها را ایجاد کرده است

2024/07/01
15:55
60

شرکت Abra، پیشرو در حوزه‌ی خدمات مدیریت دارایی‌های دیجیتال، با راه‌اندازی سرویس «Abra Treasury» گام مهمی در زمینه‌ی پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال برداشته است. این سرویس به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا ارزهای دیجیتال را به عنوان دارایی ذخیره در ترازنامه‌ی خود نگهداری کنند.

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی روز دوشنبه‌ی Abra، «Abra Treasury» طیف وسیعی از راه‌حل‌های مدیریت دارایی دیجیتال را در اختیار شرکت‌ها، دفاتر خانوادگی و سازمان‌های غیرانتفاعی قرار می‌دهد. این سرویس تحت نظارت «Abra Capital Management» (مشاور سرمایه‌گذاری ثبت‌شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا) فعالیت کرده و خدمات نگهداری امن، معاملات کارآمد، امکان استقراض و کسب بازده بر روی دارایی‌های دیجیتال را ارائه می‌نماید.

«Abra Treasury» با بهره‌گیری از حساب‌های مدیریت‌شده‌ی جداگانه، به شرکت‌ها امکان می‌دهد تا مالکیت و کنترل کامل دارایی‌های دیجیتال خود را حفظ کنند. این ویژگی برای شرکت‌هایی که به دنبال ورود به بازار ارزهای دیجیتال و بهره‌مندی از مزایای بالقوه‌ی آن هستند، حائز اهمیت است.

گرایش خزانه‌داری شرکت‌ها به بیت‌کوین

عدم قطعیت‌های کلان‌اقتصادی کنونی، آمیخته با افزایش تورم و تنش‌های ژئوپلیتیکی، خزانه‌داران شرکت‌ها را بر آن داشته تا امکان گنجاندن بیت‌کوین (BTC) به عنوان دارایی ذخیره را بررسی نمایند.

در این میان، شرکت نرم‌افزاری «MicroStrategy» (MSTR) به رهبری مایکل سیلور، با در اختیار داشتن ذخیره‌ی قابل توجه ۲۲۶,۳۳۱ توکن بیت‌کوین که از سال ۲۰۲۰ انباشته شده است، به عنوان پیشرو در زمینه‌ی نگهداری سازمانی بیت‌کوین شناخته می‌شود.

خانم ماریسا کیم، مدیر بخش مدیریت دارایی در «Abra Capital Management»، بر افزایش تمایل کسب‌وکارهای غیرمرتبط با حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به استفاده از بیت‌کوین به عنوان دارایی ذخیره در خزانه‌ی خود تأکید کرد.

وی اشاره کرد که «Abra» شاهد افزایش توجه صاحبان کسب‌وکار و مدیران عامل شرکت‌های کوچک و متوسط، به ویژه در صنعت املاک و مستغلات، به خرید بیت‌کوین برای خزانه‌ی خود یا استفاده از آن به عنوان وثیقه برای تأمین مالی نیازهای تجاری و پروژه‌های املاک و مستغلات است.

خانم کیم گفت: «ما شاهد افزایش تعداد مشتریانی هستیم که مدیران عامل یا صاحبان کسب‌وکارهای کوچک و متوسط (SMBs)، به ویژه شرکت‌های املاک و مستغلات، هستند و به خرید بیت‌کوین برای خزانه‌ی خود یا استقراض با پشتوانه‌ی بیت‌کوین برای تأمین مالی نیازهای تجاری یا پروژه‌های املاک و مستغلات علاقه‌مندند. این موضوعی است که در دوره‌ی پیشین شاهد آن نبودیم.»

شایان ذکر است که Abra به همراه بنیان‌گذار و مدیرعامل خود، ویلیام «بیل» بارهایدت، به تازگی با ۲۵ نهاد نظارتی ایالتی حوزه‌ی مالی به توافق رسیدند. بر اساس توافق‌نامه‌ی مذکور، Abra موظف است تا سقف ۸۲.۱ میلیون دلار ارز دیجیتال را به مشتریان خود در ایالت‌های مربوطه بازپرداخت کند.

الگوبرداری Metaplanet از استراتژی بیت‌کوین MicroStrategy

موفقیت شرکت MicroStrategy در زمینه‌ی سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین، سایر شرکت‌های سهامی عام را نیز به فکر افزودن بیت‌کوین به ترازنامه‌ی خود انداخته است.

در ماه آوریل، شرکت «Metaplanet» از تصمیم خود برای گنجاندن بیت‌کوین در دارایی‌های خزانه‌ی خود به دلایل متعددی از جمله کاهش وابستگی به ین ژاپن و افزایش تاب‌آوری در برابر ناپایداری‌های کلان‌اقتصادی، رونمایی کرد.

بسیاری از سرمایه‌گذاران سازمانی که در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده‌اند، از جمله MicroStrategy، شاهد افزایش قابل توجه ارزش دارایی‌های خود بوده‌اند. طبق داده‌های Saylortracker، با قیمت فعلی بیت‌کوین در حدود ۶۷,۰۰۰ دلار، ارزش کل ذخیره‌ی بیت‌کوین MicroStrategy به بیش از ۱۴.۵۹ میلیارد دلار می‌رسد.

این موضوع به معنای آن است که MicroStrategy در حال حاضر سود بالقوه‌ی عظیمی بالغ بر 6.5 میلیارد دلار به صورت "ارزش تحقق نیافته" در اختیار دارد. این سود، نشان‌دهنده‌ی بازده 104 درصدی از زمان شروع سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین تحت رهبری مایکل سیلور در سال 2020 می‌باشد.


منبع : Cryptonews