ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

جهش خیره‌کننده انویدیا: پیشی گرفتن از ارزهای دیجیتال پیشرو

2024/07/02
16:06
48

شرکت انویدیا، غول دنیای فناوری، طی پنج سال گذشته با رشد خیره‌کننده‌ی 2782.8 درصدی در ارزش بازار خود، عملکردی درخشان‌تر از هر دو رمزارز پیشرو، بیت‌کوین و اتریوم، به نمایش گذاشته است. بر اساس گزارش منتشر شده توسط گردآورنده‌ی معتبر داده‌های مالی، کوین‌گکو، ارزش بازار انویدیا از تاریخ ۷ می ۲۰۱۹ تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴، با جهشی عظیم از ۱۰۵.۴۲ میلیارد دلار به ۳.۰۳۹ تریلیون دلار رسیده است.

در همین بازه زمانی، ارزش بازار اتریوم با رشدی قابل توجه، معادل ۲۲۱۸.۳ درصد، از ۱۸.۱۶ میلیارد دلار به ۴۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است. بیت‌کوین نیز که با ارزش بازار اولیه‌ی بالاتری (۱۰۳.۹۸ میلیارد دلار) آغاز کرده بود، شاهد افزایش ۱۱۰۲.۲ درصدی و رسیدن به ۱.۲۵۰ تریلیون دلار بود.

بررسی سهام‌های گروه «هفت شرکت شگفت‌انگیز»، نشان می‌دهد که تنها انویدیا توانسته است از هر دو ارز دیجیتال اصلی عملکرد بهتری داشته باشد. «هفت شرکت شگفت‌انگیز» نامی است که به گروهی از شرکت‌های سهامی عام پیشرو در فناوری، شامل اپل (AAPL)، مایکروسافت (MSFT)، آلفابت (GOOGL)، متا پلتفرمز (META)، آمازون (AMZN)، انویدیا (NVDA) و تسلا (TSLA) اطلاق می‌شود.

در میان این گروه، تسلا با افزایش قابل ملاحظه ۱۳۴۰.۸ درصدی در رتبه دوم قرار گرفت، در حالی که سایر غول‌های فناوری مانند مایکروسافت و اپل شاهد رشد متوسط‌تر در حدود ۲۴۵ درصد بوده‌اند.

ارزش کل بازار «هفت شرکت شگفت‌انگیز» به همراه بیت‌کوین و اتریوم تا ۲۸ ژوئن ۲۰۲۴ به رقم قابل توجه ۱۷.۴۴ تریلیون دلار رسیده است. با این حال، سهم این دو ارز دیجیتال تنها ۹.۶ درصد از کل بازار را تشکیل می‌دهد.

این گزارش همچنین بر واگرایی قابل توجه بین رشد بیت‌کوین و اتریوم پس از تأیید اولین صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین (ETF) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در ژانویه ۲۰۲۴ تأکید می‌کند.


منبع : Cryptobriefing