ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

بنیاد کاردانو پیشگام در تطابق با الزامات زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) اتحادیه اروپا

2024/07/02
16:39
38

بنیاد کاردانو با انتشار شاخص‌های پایداری سازگار با مقررات «بازارهای دارایی‌های رمزی» (MiCA) اتحادیه اروپا، رویکرد پیشتازانه‌ای را در صنعت ارز دیجیتال در پیش گرفته است. این اقدام با همکاری موسسه‌ی رتبه‌بندی کربن رمزارز (CCRI) صورت پذیرفته و ضمن اطمینان از انطباق با قوانین آتی، زمینه‌ساز ارتقای استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در این حوزه می‌شود.

گزارش منتشر شده در تاریخ دوم جولای، مطابق با الزامات MiCA است که بر اساس آن، بازیگران صنعت رمزارز ملزم به افشای شاخص‌های پایداری هستند. این گزارش که توسط بنیاد کاردانو، ناظر بر ارز دیجیتال بومی این شبکه یعنی ADA، تهیه شده است، بر مصرف بهینه‌ی انرژی در شبکه‌ی کاردانو تاکید می‌کند.

بنیاد کاردانو با همکاری CCRI، بر کیفیت روش‌های پایش بلاک‌چین و جمع‌آوری داده‌ها صحه گذاشته و اطمینان از صحت و دقت این گزارش را تضمین نموده است.

بر اساس این گزارش، شبکه‌ی کاردانو در مقایسه با پروتکل‌های اثبات کار که مصرف انرژی بالایی دارند، از پروتکل اجماع با مصرف انرژی بهینه‌تری بهره می‌برد. این گزارش همچنین حاوی اطلاعاتی نظیر کل مصرف سالانه‌ی برق، ردپای کربن شبکه‌ی کاردانو و تقاضای برق حاشیه‌ای به ازای هر تراکنش در ثانیه است.

علاوه بر این، معیارهای ارائه شده در این گزارش با پیش‌نویس استانداردهای فنی تنظیم مقررات از سوی «سازمان بورس و اوراق بهادار اروپا» (ESMA) همسو و سازگار است.

انطباق موفق، زمینه‌ساز توسعه‌ی پایدار

فردریک گرگارد، مدیرعامل بنیاد کاردانو، ضمن اشاره به لزوم رعایت الزامات آتی اتحادیه اروپا، بر اهمیت تعیین استانداردهای بالاتر در صنعت ارز دیجیتال تاکید کرد. وی با اشاره به اجرای بخشی از مقررات MiCA از ابتدای جولای، بر لزوم آمادگی بازیگران این حوزه برای اجرای الزامات کلیدی زیست‌محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) در بازه زمانی شش ماهه پیش رو تاکید نمود.

آقای گرگارد خاطرنشان کرد: «با تکامل بازار رمزارز و اجرای کامل مقررات MiCA، چنین اقداماتی [مانند انتشار گزارش شاخص‌های پایداری] برای جلب اعتماد نهادهای نظارتی، سرمایه‌گذاران و کاربران و در نهایت، پذیرش گسترده‌تر فناوری بلاک‌چین به روشی پایدار، حیاتی خواهد بود.»

به باور وی، این ابتکار نشان‌دهنده‌ی توانایی شبکه‌های بلاک‌چین در پاسخگویی به دغدغه‌های زیست‌محیطی و سایر مسائل مرتبط با ESG، با حفظ شفافیت و کارایی است.

بسته‌ی جامع مقررات MiCA که به صورت تدریجی اجرا می‌شود، در مرحله‌ی نخست بر استیبل‌کوین‌ها تمرکز کرده است. فاز بعدی اجرای این مقررات در ماه دسامبر و با هدف تاثیرگذاری بر ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های رمزی، از جمله اکوسیستم کاردانو، کلید خواهد خورد.


منبع : Cointelegraph