ریسک از جایی ناشی می‌شود که ندانید چه کاری انجام می‌دهید؛ پس برای کاهش ریسک، آگاهی خودتان را بالا ببرید. - وارن بافت

مشاوره اختصاصی با سینا

آخرین اخبار دنیای کریپتو

همکاری تتر و انجمن بلاکچین ویتنام برای گسترش دانش بلاکچین

2024/07/10
18:43
41

کمپانی تتر، صادرکننده استیبل‌کوین پیشرو USDT، با امضای یک قرارداد همکاری استراتژیک با انجمن بلاکچین ویتنام (VBA)، گام بزرگی در جهت ارتقای دانش و آگاهی عمومی نسبت به فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال در ویتنام برداشته است.

این مشارکت بر برگزاری کارگاه‌های آموزشی و کنفرانس‌های متعدد در سراسر کشور تمرکز دارد تا از طریق آن‌ها، آگاهی بازیگران کلیدی صنعت و عموم مردم نسبت به این فناوری نوظهور افزایش یابد. بیانیه رسمی این همکاری، بر «تقویت اشتراک دانش و ظرفیت‌سازی» در اکوسیستم بلاکچین ویتنام تاکید می‌کند.

انجمن بلاکچین ویتنام پیش‌تر در آوریل سال جاری، طی برگزاری رویداد سالانه خود، از آکادمی نوآوری بلاکچین و هوش مصنوعی (ABAII) رونمایی کرد. این نهاد آموزشی با هدف جذب یک میلیون نفر از جمله 100,000 دانشجو از 30 دانشگاه ویتنام تا سال 2030، فعالیت خود را آغاز نموده است.

آکادمی مذکور دارای یک هیئت مدیره، شورای علمی متشکل از متخصصان برجسته بلاکچین و یک کمیته اجرایی مجرب است.

بر اساس گزارش سود ارزهای دیجیتال ۲۰۲۳ که توسط چینالیسیس منتشر شده است، ویتنام با ۱.۱۸ میلیارد دلار، در جایگاه سومین کشور با بیشترین سود ارز دیجیتال قرار گرفته است. این کشور نرخ قابل توجهی از پذیرش ارزهای دیجیتال را نشان داده است که حتی در دوره‌های رکود بازار نیز به طور چشمگیری مقاوم باقی مانده است.

علاوه بر این، بر اساس آمار موجود، ۱۷ درصد از شهروندان ویتنامی در گروه سنی ۲۵ تا ۳۴ سال، مالک یا صاحب ارز دیجیتال بوده‌اند.

تلاش تتر برای آموزش گسترده‌تر استیبل‌کوین

هدف اصلی همکاری تتر با VBA، اشاعه دانش و آگاهی در مورد پتانسیل‌های امور مالی دیجیتال در جوامع محلی ویتنام است. در همین راستا، شرکا قصد برگزاری پنج کنفرانس آموزشی در شهرهای بزرگ از جمله هانوی و هوشی مین سیتی را دارند.

پائولو آردوینو، مدیرعامل تتر، ضمن ابراز خرسندی از این همکاری مشترک اعلام کرد: «ما از مشارکت با VBA برای معرفی فناوری‌های بلاکچین به عنوان راه‌حل‌هایی کارآمد برای چالش‌های منحصر به فردی که جوامع ویتنامی با آن مواجه هستند، بسیار هیجان‌زده‌ایم.»

انجمن بلاکچین ویتنام همچنین از طریق برنامه‌های مشترک آموزشی و تحقیقاتی، فرصت‌های جامع یادگیری و توسعه را برای نسل جوان این کشور فراهم خواهد کرد.

به گفته فان دوک ترونگ، نایب رئیس VBA، این اقدام به نسل جوان ویتنام کمک می‌کند تا «با اطمینان وارد عصر دیجیتال شوند و دانش خود را در حوزه فناوری مالی (FinTech) ارتقا دهند.»

علاوه بر این، آکادمی بلاکچین برنامه UniTour 2024 را به طور خاص برای دانشجویان دانشگاهی طراحی و اجرا کرده است. این ابتکار با حمایت تتر همراه خواهد بود و پیش از این، دانش ارزشمندی در مورد کاربردهای بلاکچین متناسب با نیازهای هر دانشگاه ارائه کرده است.


منبع : Cryptonews